اخبار

نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی ویژه رابطان و واسطه‌گران ازدواج

۱۴۰۰/۱۲/۲۲

نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی ویژه رابطان و واسطه‌گران ازدواج به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این کارگاه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد زارعی، دکترای روانشناسی و مدرس حوزه و دانشگاه، روز یکشنبه، 22 اسفندماه در سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

دکتر زارعی در مورد مباحث آموزشی مختلف درباره ازدواج از جمله کارکردهای ازدواج، آموزش‌ زوج‌ها قبل از ازدواج، ازدواج‌های موفق و ناموفق و ... مطالب آموزشی را مطرح کرد.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان بر ارائه راهکارهای مختلف توسط متخصصان با تأکید بر کاهش نرخ طلاق در جامعه تأکید کردند.

آنها بر تقویت نهاد خانواده و تقویت آموزش‌ها در زمینه‌‌ی تقویت و ترویج فرهنگ ازدواج، سخن گفتند.

دکتر نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، فرارسیدن 22 اسفندماه روز بزرگداشت مقام شامخ شهیدان والامقام را تبریک گفت و تصریح کرد که شهیدان، جان خویش را در راه دین و امنیت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انفاق کردند.

وی تشریح کرد:«برگزاری اینگونه کارگاه‌های ارزشمند دقیقاً در راه شهداست؛ زیرا تقویت نهاد خانواده از جمله مفاهیم مهم دینی است».

سرپرست دانشگاه لرستان اهمیت خانواده را در این حد دانست که نهاد خانواده باید سبک زندگی اسلامی را ترویج کند و فرزندان براساس سبک زندگی اسلامی، تربیت شوند.

دکتر علی نظری، افزود:«اینگونه کارگاه‌ها باعث افزایش معرفت و دانش در جهت تقویت فرهنگ ازدواج و تقویت نهاد خانواده می‌شوند».

گفتنی است این کارگاه توسط دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۵:۲۹
۷۰۱ بازدید