اخبار

اجرای کامل احکام قرآنی در جامعه، بخشی از فلسفه انتظار است

۱۴۰۰/۱۲/۱۸

در آستانه عید نیمه شعبان، سالروز ولادت حضرت ولیعصر (عج) هستیم.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، به همین مناسبت، نشست شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های مهدوی استان لرستان به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد.

از دانشگاه لرستان نیز حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و دکتر فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این نشست حضور داشتند.

در این نشست، برنامه‌های متنوع ویژه‌ی بزرگداشت عید نیمه شعبان، مطرح و درباره برنامه‌ها، تبادل دیدگاه صورت گرفت.

از جمله اینکه براساس برنامه‌های اعلام شده، قرار است در روز عید نیمه شعبان، رژه خودرویی از میدان امام حسین (ع) تا میدان 22 بهمن شهر خرم‌آباد برگزار شود.

نورافشانی شب عید نیمه شعبان، تکریم خانواده‌های معظم شهدا که شهیدانشان در شب عید نیمه شعبان به شهادت رسیده‌اند، برگزاری برخی مسابقات همچون جام فوتسال (توسط اداره کل ورزش و جوانان استان)، اجرای گروه سرود سیار، برنامه‌های ویژه صدا و سیمای استان لرستان، مسابقات مختلف مجازی، مسابقات کتابخوانی، توزیع بسته‌های معیشتی در بین فقرا و نیازمندان و سایر برنامه‌ها از جمله برنامه‌های متنوعی است که توسط سازمان‌ها و ادارات مختلف در استان لرستان به مناسبت عید نیمه شعبان برگزار می‌شوند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز برنامه‌های مختلفی را برای عید سالروز ولادت حضرت ولیعصر (عج)، اجرا خواهد کرد.

در نشست شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های مهدوی استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، فرارسیدن عید نیمه شعبان را به همه، به‌ویژه به منتظران واقعی حضرت ولیعصر (عج)، شادباش گفت.

وی گفت:«نام امام زمان (عج) همراه با امید، عدالت و بشارت است».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان توضیح داد که منتظران واقعی ظهور، همراه با مفسدان نیستند و خواهان برچیدن منکرات هستند.

دکتر شاهرخی، تشریح کرد:«منتظران ظهور حضرت ولیعصر (عج) به دنبال حاکمیت آرمان‌ها و ارزش‌های فطری، اخلاقی و انسانی در همه ابعاد جامعه هستند».

وی درباره این موضوع توضیح داد که فلسفه انتظار به این است که تلاش شود احکام اسلامی و قرآنی در جامعه اجرا شوند و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دقیقاً در این راستا بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد:«اگر می‌خواهیم جزء منتظران ظهور حضرت ولیعصر (عج) باشیم باید اخلاق، گفتار و رفتار ما همگی در راستای معنویت اسلامی باشد».

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی، تبیین کرد که اگر می‌خواهیم توطئه‌های دشمنان، همواره ناکام بمانند بایستی آموزه‌ها و تعالیم مهدوی و مهدویت را در بخش‌های مختلف جامعه، ترویج و نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خواستار این شد که وضعیت اقامه نماز در ادارات استان با همکاری ستاد اقامه نماز و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، پیگیری شود؛ زیرا اقامه نماز از شاخص‌های مهم «جامعه‌ی مهدوی» است.

نشست شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های مهدوی استان لرستان، روز چهارشنبه، 18 اسفندماه در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۲۰:۵۱
۶۶۵ بازدید