اخبار

کارگاه و نشست/ طرح ملی کنترل و کاهش طلاق

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

کارگاه و نشست تخصصی در رابطه با طرح ملی کنترل و کاهش طلاق برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست با همکاری مشترک دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان از جمله دانشگاه لرستان و مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان با حضور متخصصان روانشناسی و مشاوره در سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست که روز سه‌شنبه، 17 اسفندماه برگزار شد مباحثی و موضوعاتی همچون ازدواج‌های موفق و ناموفق و علل عمده طلاق‌ها توسط دکتر مسعود صادقی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی روانشناسی، مطرح شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین امین فاطمی‌نیک، معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان حضور داشت و بر تقویت فرهنگ ازدواج آگاهانه و کاهش طلاق در جامعه تأکید کرد.

سایر اعضای حاضر در نشست نیز با نگاه علمی و تخصصی، درباره ازدواج و طلاق و راهکارهای کاهش طلاق در جامعه به بحث و گفتگو پرداختند.

از جمله اهمیت نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای جوانان پیش از ازدواج، مورد بحث قرار گرفت.

اینکه زوج‌ها بایستی مهارت‌های کلامی و گفتاری و رفتاری لازم را در زندگی زناشویی داشته باشند و بدانند اگر دچار برخی مشکلات شدند چگونه براساس مهارت‌های کسب شده، زندگی مشترک را مدیریت کنند.

طرح ملی کنترل و کاهش طلاق به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و رویکرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ورود به بحث کاهش طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی موجود در جامعه است.

این طرح در دانشگاه لرستان با همکاری مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان اجرا می‌شود و شامل برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های متعدد در این زمینه است که به صورت هم‌اندیشی، تبادل دیدگاه، ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی و آموزشی است.

هدف نهایی این است که فرهنگ ازدواج براساس چارچوب سبک زندگی ایرانی، اسلامی در جامعه تقویت شود و آن سوی قضیه، تعداد طلاق‌ها نیز در سطح جامعه کاهش یابد.

وجود نیروهای انسانی کارآمد و متخصص به‌ویژه در رشته‌های مشاوره و روانشناسی، یک ظرفیت علمی مهم است که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان می‌کوشد از این ظرفیت و پتانسیل علمی، با رویکرد حل‌المسائلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهره‌گیری کرده تا راهکارهای علمی و کاربردی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، تقویت شده و عملیاتی شوند.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۴:۰۰
۷۳۳ بازدید