اخبار

جایگاه قلم به اندازه‌ای است که خداوند کریم به قلم سوگند خورده است

۱۴۰۰/۱۲/۱۴

محمد علیدوستی، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در استان لرستان با دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، ظهر روز شنبه، 14 اسفندماه، محمد علیدوستی، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان لرستان و نریمانی (خبرنگار حوزه فعالیت‌های دانشگاهی استان در ایرنا) با دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و میثاق حیدری، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان در امور یاوران علمی (کارکنان) و رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دیدار و گفتگو کردند.

علیدوستی در این دیدار، ضمن تبریک به دکتر نظری به خاطر انتصاب به عنوان سرپرست دانشگاه لرستان بیان کرد که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا لرستان) این آمادگی را دارد که در بحث اطلاع‌رسانی و خبررسانی از فعالیت‌ها و اقدامات دانشگاه لرستان با همکاری روابط عمومی دانشگاه لرستان، همیاری لازم را انجام بدهد.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان لرستان، تشریح کرد که مجموعه دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌های متعددی است که بایستی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و اقداماتی که در جهت پیشرفت دانشگاه لرستان و ارتقای شاخص‌ها انجام می‌شود از طریق رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی شود؛ زیرا از جمله رهنمودهای مقام معظم رهبری است که فعالیت‌های انجام شده توسط دولت‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شوند.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در این دیدار توضیح داد:

«اساس کار بعثت انبیاء، به نوعی فعالیت رسانه‌ای بوده است؛ به این معنی که پیام الهی بایستی به جامعه منتقل می‌شده است. پیام‌رسانی، کارکرد اصلی فعالیت رسانه‌ای است.

فعالیت رسانه‌ای باید همراه صداقت باشد و رسانه تلاش کند بعد انسانی جامعه را ارتقاء بدهد؛ جایگاه قلم یک جایگاه بسیار مهم است و اگر قلم اصلاح شود عمده مشکلات بشریت رفع می‌شوند.

جایگاه قلم در آموزه‌های دینی و قرآن کریم به اندازه‌ای است که خداوند کریم به قلم سوگند خورده است؛ اثرگذاری قلم در جامعه بسیار بالاست.

امروزه متناسب با گسترش فضای مجازی، سبک پیام‌رسانی هم تغییر کرده است.

اثرگذاری رسانه به گونه‌ای است که افکار جامعه را شکل و حرکت می‌دهد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از جمله خبرگزاری‌های فاخر است و بایستی همکاری‌های دوجانبه بین این خبرگزاری و دانشگاه لرستان گسترش یابد.

یکی از کارکردهای مهم رسانه، آموزش است؛ آموزش اینکه دقت در گفتار و دقت در نوشتار و پرهیز از هرزه‌گویی، چقدر در ارتقای اخلاق اثرگذار است.

در مباحث ویراستاری در فعالیت‌های رسانه‌ای خبرگزاری‌های استان نیز بایستی براساس همکاری های مشترک دوجانبه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان استفاده شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۲۱:۴۶
۷۱۵ بازدید