اخبار

برگزاری نشست مجازی با مشارکت گسترده اعضای هیئت علمی

۱۴۰۰/۱۲/۱۳

نشست هم‌اندیشی با موضوع تحلیل و بررسی طرح صیانت از فضای مجازی با استقبال و مشارکت گسترده‌ی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان لرستان و با حضور دکتر مهرداد ویسکرمی (دبیر کمیسیون مشترک صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی)، به صورت‌ مجازی برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، شامگاه جمعه، 13 اسفندماه، این نشست را دفتر هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و سازمان بسیج اساتید استان لرستان به‌صورت مجازی برگزار کرد و نزدیک به 300 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف استان لرستان در این نشست مجازی شرکت کردند که نشاندهنده‌ی استقبال و مشارکت گسترده در این برنامه بود.

در ابتدای نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، برگزاری این‌گونه نشست‌ها را در راستای تقویت آزاداندیشی دانشگاهی دانست که افراد، انواع دیدگاه‌های خود را درباره‌ی موضوعات مختلف بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حاتمی‌کن‌کبود درباره مدیریت فضای مجازی هم آمار داد که در جهان، میزان استاندارد استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مجازی، 16 ساعت در ماه است که متأسفانه در کشور ما، ایران، میانگین استفاده، 145 ساعت در ماه است که این موضوع نشان می‌دهد فضای مجازی در کشور ما بایستی ساماندهی، نظام‌مند و قانون‌مند شود.

دکتر حاتمی تصریح کرد که ما با فضای مجازی مخالف نیستیم؛ اما برای مقابله با برخی آسیب‌های این فضا، قانون‌مند نمودن و نحوه‌ی استفاده اهمیت دارد.

سپس، دکتر مهرداد ویسکرمی، نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و از موافقان طرح صیانت از فضای مجازی (دبیر کمیسیون مشترک صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی)، توضیحاتی درباره کلیت طرح صیانت ارائه کرد و تشریح کرد که مقصود، فیلترینگ فضای مجازی نیست بلکه قانون‌مند کردن آن است.

فضای مجازی باید براساس قوانین کشور ما، قانون‌مند شود و از نوع رها شده نباشد.

وی همچنین درباره موضوعات و حواشی اخیر درباره برخی توئیت‌هایش، توضیح داد که منظور وی از محتوای توئیت‌های اخیر، آن نبوده است که به مخالفان طرح صیانت در قالب دو عبارت گرگ‌های مجازی و سگ‌های قلاده بلند، توهین شود بلکه منظور آنهایی بوده است که از وابستگان به غربی‌ها هستند و در کشور به‌دنبال ضربه‌زدن به مبانی انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت کشور هستند.

طبیعی است هر طرحی که در مجلس مطرح می‌شود موافقان و مخالفانی دارد و هر دو گروه، دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند و هیچ‌گاه مقصود این نبوده است که به مخالفان طرح صیانت، توهین شود ولی متأسفانه برخی‌ها از اظهارات سوءاستفاده کردند و موج رسانه‌ای علیه بنده {ویسکرمی} به‌راه انداختند.

در ادامه‌ی این نشست، حاضران در نشست که تعداد آنها نزدیک به 300 نفر بود انواع دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را درباره‌ی موافقت یا مخالفت با اظهارات دکتر ویسکرمی با محوریت طرح صیانت و اظهارات اخیر این نماینده، بیان کردند و دکتر ویسکرمی نیز به پرسش‌ها و انتقادات مختلف، پاسخ داد.

این نشست که با رویکرد پرسش و پاسخ برگزار شد، بیش از دو ساعت تداوم داشت و افراد حاضر در نشست، دیدگاه‌های متنوع خود را به‌صورت صوت یا نوشتاری (کامنت) بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۲۳:۳۷
۷۹۳ بازدید