اخبار

گفتگو با مسئول دبیرخانه جذب هیئت علمی دانشگاه لرستان درباره فراخوان آبان 1400

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

دکتر احمد حقی، مسئول دبیرخانه هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، مراحل فراخوان 1400 جذب اعضای هیئت علمی را تشریح کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر احمد حقی گفت:«هر سال متناسب با نیازهای گروه‌های آموزشی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه لرستان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فراخوان‌های جذب اعضای هیئت علمی را منتشر می‌کند».

وی تشریح کرد:«در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی 1400 دانشگاه لرستان (ویژه‌ی آبان‌ماه) برای 9 گروه‌آموزشی، تعداد 200 نفر متقاضی ثبت‌نام اولیه کردند که بعد از بررسی مدارک مورد نیاز، تعداد 60 نفر به مرحله‌ی مصاحبه راه یافتند و مصاحبه‌های فنی و تخصصی از متقاضیان توسط اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی مربوطه، انجام شد».

دکتر احمد حقی، افزود:«اسامی تعداد 9 گروه آموزشی که در فراخوان 1400 ویژه‌ی آبان‌ماه، تقاضای جذب اعضای هیئت علمی داشتند عبارت است از: معارف، ایمنی‌شناسی دامپزشکی، کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی، حقوق، شهرسازی، مکانیک بیوسیستم کشاورزی، حسابداری، بیوشیمی، باستان‌شناسی».

مسئول دبیرخانه هیئت جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان توضیح داد:«در شرایط برابر که متقاضیان امتیازات یکسان داشته باشند اولویت با نیروهای بومی (بومی‌گزینی) است».

دکتر حقی، تصریح کرد:«تأکیدات ریاست محترم دانشگاه لرستان، جناب آقای دکتر نظری، این بوده است که در مراحل جذب اعضای هیئت علمی، حداکثر دقت و عدالت صورت گیرد و ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دقت رعایت شود».

وی، بیان کرد:«مصاحبه‌های متقاضیان راه یافته به مرحله مصاحبه، برای اولین بار، ضبط و ثبت (فیلم‌برداری) شد تا داوطلبان، به راحتی این اطمینان خاطر را داشته باشند که مصاحبه‌ها در نهایت بی‌طرفی و براساس شاخص‌های علمی، فنی و تخصصی، انجام شده‌اند».

دکتر حقی، اظهار داشت:«براساس توافقات به‌عمل آمده با بنیاد ملی نخبگان، نخبگانی که دانش‌آموخته مقطع دکترا باشند یا دانشجوی دوره پسادکترا باشند جذب می‌شوند که بخشی از طرح موسوم به طرح و جایزه شهید شهریاری است؛ هدف این است که بتوانیم بسترها و شرایط جذب نخبگان مورد تأیید بنیاد نخبگان را آسان‌تر کنیم».

مسئول دبیرخانه هیئت جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان از نخبگان استان لرستان خواست که همکاری‌های خود را با بنیاد نخبگان استان و دانشگاه لرستان، افزایش بدهند.

وی، توضیح داد:«براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط تیم مدیریتی دانشگاه لرستان و در رأس آن ریاست محترم دانشگاه لرستان، چشم‌انداز آینده این است که جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان کاملاً شفاف، منطبق بر ضوابط و با اولویت دادن به رشته‌های کاربردی متناسب با نیازها و ظرفیت‌های درون استانی باشد؛ در این راستا با محوریت و همکاری معاونت آموزشی دانشگاه، برنامه‌ریزی این است که نقشه جامع آموزشی دانشگاه لرستان تهیه شود و برنامه‌های جذب اعضای هیئت علمی نیز متناسب با نقشه جامع آموزشی دانشگاه لرستان باشد که مراکز اقماری دانشگاه نیز در این نقشه جامع آموزشی و پژوهشی دانشگاه، کاملاً دیده شده‌اند؛ در واقع، این نقشه جامع نوعی آمایش دقیق در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه خواهد بود».

دکتر احمد حقی، تشریح کرد:«از بین 60 نفری که براساس فراخوان آبان‌ماه 1400 دانشگاه لرستان به مرحله‌ی مصاحبه علمی و تخصصی راه یافتند بعد از سپرس شدن مراحل تأیید نهایی صلاحیت‌های علمی و صلاحیت‌های عمومی، در نهایت، تعداد 10 یا 11 نفر به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان جذب خواهند شد».

دکتر حقی، افزود:«یکی از اولویت‌های کاری دبیرخانه هیئت جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان این است که مراحل جذب اعضای هیئت علمی مرتبط با فراخوان‌های سال‌های 98 و 99 به فرجام نهایی برسد؛ زیرا متأسفانه هنوز مراحل کار آن‌ها، ناقص مانده است که باید تکمیل شود».

دکتر حقی توضیح داد:«خوشبختانه جایگاه و موقعیت علمی دانشگاه لرستان به گونه‌ای است که در فراخوان‌های جذب اعضای هیئت علمی از استان‌های مختلف کشور، تقاضای جذب هیئت علمی داشته‌ایم».

مسئول دبیرخانه هیئت جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان از نخبگان و دانش‌آموختگان استان خواست که به صورت منظم و پیوسته، تارنمای مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مطالعه کنند تا از تاریخ فراخوان‌های نظام دانشگاهی کشور، همواره مطلع باشند و در صورت داران بودن شرایط مد نظر وزارت علوم، در فراخوان‌ها شرکت کنند.

آدرس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

http://www.mjazb.ir/

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۳:۳۴
۲۰۵۶ بازدید