اخبار

آمایش دقیق، شفافیت و تلاش برای تغییر روش‌های سنتی بودجه‌ریزی

۱۴۰۰/۱۲/۰۹

نشست مدیر و کارشناسان گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان با دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان برگزار شد و مشکلات این گروه از جمله برخی کمبودهای آزمایشگاهی با سرپرست دانشگاه لرستان در میان گذاشته شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، صبح دوشنبه، نهم اسفندماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد و معاونان دانشگاه لرستان (دکتر علیزاده، دکتر رک‌رک و دکتر کرم‌پور) نیز در این نشست حضور داشتند.

دکتر امیرقاسم غضنفری‌مطلق، سرپرست دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان و دکتر عابدین زبردستی، مدیر گروه شیمی دانشکده علوم پایه، گزارشی از وضعیت فعالیت‌های گروه شیمی ارائه کردند و برخی کمبودها و مشکلات گروه شیمی نیز مطرح شد.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این نشست بر این نکته تصریح کرد که برای ساماندهی بایستی نظام آمایش و نظام شفافیت در همه بخش‌ها و ارکان دانشگاه لرستان از جمله دانشکده‌ها وجود داشته باشد.

موضوع وجود سامانه‌ی آمایش به صورت دقیق باید نیازهای دانشگاه را براساس عدد و آمار و به‌صورت دقیق، نشان بدهد و سامانه‌ی شفافیت هم بایستی وضعیت دقیق و به‌روز بخش‌های مختلف دانشگاه لرستان را متناسب با تغییرات روز به مدیران ارشد دانشگاه نشان بدهد تا بتوان براساس دو عنصر آمایش و شفافیت، تصمیمات دقیق گرفت و برنامه‌ریزی آینده‌نگرانه داشت.

همچنین، دکتر نظری از این موضوع سخن گفت که روش بودجه‌ریزی برای اعتبارات گروه‌های آموزشی براساس یک روش سنتی است که در سطح کلان (تهران)، بایستی مطالبه‌گری و پیگیری کرد تا این روش براساس نیازهای روز گروه‌های آموزشی و دانشجویان دانشگاه‌ها، تغییر کند و اصلاح و به‌روزرسانی شود.

سرپرست دانشگاه لرستان به دکتر محمد علیزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه و دکتر مصطفی کرم‌پور، سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان دستور داد حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا مشکلات مطرح شده در این نشست( مشکلات مرتبط با حوزه‌های تأمین اعتبار و برخی مشکلات پژوهشی و آزمایشگاهی)، رفع شوند.

گفتنی است در این نشست دکتر حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان نیز حضور داشت و توضیحاتی را درباره موضوعات مرتبط با فعالیت‌های آزمایشگاه‌های دانشگاه لرستان مطرح کرد.

در ماه‌های اخیر واحدها و بخش‌های مختلف دانشگاه لرستان نشست‌های خود را با سرپرست دانشگاه لرستان برگزار کرده و با تأکید دکتر نظری، رویکرد کاری این است که در نشست‌ها، مشکلات، راهکارها، پیشنهادات و انتقادات سازنده در جهت کمک کردن به ارتقای شاخص‌های دانشگاه لرستان بیان شوند.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۰:۵۹
۱۳۴۹ بازدید