اخبار

تکریم خانواده‌های معظم شهدای دانشجو

۱۴۰۰/۱۲/۰۷

در تداوم تکریم و تجلیل خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان دانشگاه لرستان با دو خانواده‌ی دانشجویان شهید، اسماعیل سپهوند و محمدتقی شاهیوندی، دیدار کردند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان والامقام و تکریم ایشان از جمله برنامه‌های ذیل کنگره ملی بزرگداشت 6544 شهید استان لرستان است که در بخش دانشگاهی با تأکید بر خانواده‌های دانشجویان شهید، انجام می‌شود.

در همین راستا، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین فاضلی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دکتر علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان، دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، راهی منازل دو خانواده‌ی معظم دانشجویان شهید (سپهوند و شاهیوندی) شدند و از این دو خانواده، تجلیل کردند.

این دیدار و تکریم، روز شنبه، هفتم اسفندماه 1400 صورت گرفت.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در این دیدار گفت:«جایگاه و مقام شهیدان یک جایگاه بسیار مهم در آموزه‌های دینی است؛ ما وظیفه داریم همواره یاد و خاطره شهیدان سرافراز را گرامی بداریم و فراموش نکنیم که امنیت و اقتدار ایران اسلامی مدیون رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهداست».

دکتر نظری از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل کرد و تأکید کرد:«سبک زندگی شهدای سرافراز باید برای همه‌ی ما الگو باشد؛ ما بایستی بتوانیم براساس مؤلفه‌های جهاد تبیین، مجاهدت‌ها، رشادت‌ها، دلاوری‌ها، دینمداری، ولایت‌مداری و همه ابعاد سبک زندگی شهدای والامقام را برای نسل‌‌های جوان و دانشجو، تشریح و تبیین کنیم؛ الگوی دانشجوی امروز باید سبک زندگی شهدا به‌ویژه سبک زندگی شهدای دانشجو باشد».

سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان بر این نکته تصریح کرد که با مشارکت خانواده‌های معظم شهدای سرافراز بایستی خاطرات زندگی شهدا کاملاً ضبط وثبت شود؛ زیرا ماندگاری این خاطرات برای آیندگان، یک رسالت مهم دینی، فرهنگی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاضلی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز در این دیدار، یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای دانشجو را گرامی داشتند و به این نکته اشاره کردند که شهدای دانشجو اگرچه دانشجو بودند و می‌توانستند ادامه تحصیل بدهند اما پایبندی علمی به ولایت، مبانی انقلاب اسلامی، ارزش‌های اسلامی و تمامیت ارضی کشور، باعث شد آنها داوطلبانه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بروند و جانشان را در این راه فدا کنند و به درجه رفیع شهادت نائل بشوند تا ایران اسلامی، امروز در جهان، به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر، شناخته شود.

گفتنی است اسماعیل سپهوند در عملیات کربلای پنج و محمدتقی شاهیوندی در عملیات والفجر 9 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

در بخشی از وصیت‌نامه‌های شهید سپهوند و شهید شاهیوندی درباره موضوعات و مفاهیمی، سخن گفته شده است؛ از جمله اینکه:

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی است و باید با جان و مال از این انقلاب دفاع کرد.

هیچ‌گاه نباید امام امت {ولایت فقیه} تنها بماند و همواره باید راه شهیدان با تبیعت از امام امت، ادامه یابد.

تکیه بر ایمان و معنویت دینی در کارها و امور از دیگر مفاهیم مورد تأکید وصیت‌نامه‌های این دو شهید والامقام است.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۲۰:۳۹
۱۰۵۵ بازدید