اخبار

نشست شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور/ دکتر حیاتی دبیر شورا شد

۱۴۰۰/۱۲/۰۶

دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان به عنوان دبیر شورای معاونان و مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه پنج کشور، انتخاب شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، با حضور دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور به میزبانی دانشگاه ایلام برگزار شد.

از دانشگاه لرستان نیز دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر فاطمه احمدی (مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه) و حسن صالحی‌راد (مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه) در این نشست شرکت کردند.

دانشگاه‌های منطقه پنج کشور شامل دانشگاه‌های استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان می‌شود.

این نشست با حضور معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور در گلزار شهدای دانشگاه ایلام و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والامقام، آغاز شد.

نشاط و پویایی دانشجویی، مستلزم گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت:«متأسفانه در مدت دو سالی که از شیوع بیماری کرونا سپری می‌شود به علت غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور، کمتر مورد توجه قرار گرفتند و حتی بودجه‌های فرهنگی و اجتماعی به بخش‌های دیگر اختصاص داده شد».

وی تصریح کرد:«گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بایستی مورد توجه جدی قرار بگیرد تا فضای حاکم بر دانشگاه‌ها یک فضای مبتنی بر نشاط و پویایی فرهنگی و اجتماعی باشد».

دکتر کلانتری به موضوع بسیار مهم «جهاد تبیین» و جایگاه آن در نظام دانشگاهی اشاره کرد و خواستار فعالیت جدی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در این زمینه شد تا دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، به خوبی برای مردم (با تأکید بر نسل جوان و دانشجو)، تبیین و تشریح شود.

وی خواهان این شد که نشست‌های مشترک هم‌اندیشی بین معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها با همدیگر و نشست‌های مشترک با دانشجویان برای تقویت راهکارهای جهاد تبیین، گسترش یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بر گسترش فعالیت‌های انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نیز تأکید کرد.

هم‌اندیشی بین‌دانشگاهی برای راهکارهای جهاد تبیین

در این نشست، معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با تأکید بر چگونگی گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و تقویت جهاد تبیین، بیان کردند.

ارائه نظرات مختلف درباره‌ی چگونگی فعالیت حضوری دانشجویان و دانشگاه‌ها در مباحث فرهنگی و اجتماعی و استفاده‌ی هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌های منطقه پنج کشور برای برگزاری رویدادهای منطقه‌ای و ملی دانشگاهی، از دیگر موضوعات نشست بود.

انتخاب دبیر منطقه پنج کشور

در بخشی از برنامه‌های این نشست که پنجشنبه، پنجم اسفندماه برگزار شد دکتر ویسه، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام و دکتر حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان به عنوان کاندیدای دبیری منطقه پنج کشور، برنامه‌های خود را ارائه کرده و سپس بر مبنای رأی‌گیری، دکتر محمد حیاتی به عنوان دبیر شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه پنج کشور، انتخاب شد.

همچنین در این نشست، دکتر محمدعلی اسلامی، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دکتر محمدمهدی ذوالفقارزاده، مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز حضور داشتند.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۴:۴۷
۹۳۷ بازدید