اخبار

پیام سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان به‌مناسبت روز مهندس

۱۴۰۰/۱۲/۰۵

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، در پیامی، فرارسیدن روز مهندس را تبریک گفت.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَ إِلى ثَمُودَ أَخاهُمْ صالِحاً قالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللهَ‌ ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فيها فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي قَريبٌ مُجيبٌ (سوره هود؛ آیه 61).

و به‌سوى قوم «ثمود»، برادرشان «صالح» را فرستادیم؛ گفت: «اى قوم من! خدا را پرستش کنید، که هیچ معبودى جز او براى شما نیست! اوست که شما را از زمین آفرید و آباد‌کردن آن را به شما سپرد! از او آمرزش بطلبید؛ سپس به‌سوى او باز گردید که پروردگارم، نزدیک و اجابت‌کننده است.

روز پنجم اسفندماه، روز مهندس، روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی و تجليل از علم، استعداد، خرد، توانمندی و همت مثال‌زدنی مردان و زنان صاحب علم ايرانی و روز تجليل از ابداع، هنرمندی علمی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری در عرصه اندیشه و عمل است. این روز در جهت گرامیداشت پيشگامان و تمهيد‌كنندگان بستر فنی و علمی توسعه و سازندگی در كشور و گواه وجود شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی، اجتماعی در تاریخ این مرز و بوم است.

بی شک، ایجاد تمدن اسلامی با شکوفایی و اعتلای علم و دانش، ممکن خواهد بود و بزرگانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، پیشگام قدرت و اقتدار علمی ایران سربلند بوده‌اند.

در رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی) و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران نیز بر اهمیت تلاش برای پیشرفت هرچه بیشتر در زمینه‌های علمی، تکنولوژی و فناوری، تأکید شده است و نقش مهندسان در این مسیر، یک نقش پیشروست.

دانشگاه لرستان به ویژه دانشکده فنی و مهندسی توانسته است با وجود اعضای هیئت علمی توانمند و تربیت دانشجویان متخصص و متعهد، نقش مهمی در گسترش دانش مهندسی در رشته‌های مختلف داشته باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز جامعه‌ی مهندسان کشور و استان، روز مهندس را به همه مهندسان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و یاوران علمی(کارکنان) دانشگاه لرستان، به‌ویژه دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، تبریک می‌گویم.

علی نظری

سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۲۰:۵۴
۶۳۶ بازدید