اخبار

دعوت از دانشجویان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در کانون هلال احمر و کارگاه آموزش خبرنگاری

۱۴۰۰/۱۲/۰۵

کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه لرستان از دانشجویان علاقه‌مند ثبت‌نام می‌کند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، کانون‌های دانشجویی زیرنظر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان فعالیت می‌کنند.

دانشجویانی که علاقه‌مند هستند در کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه لرستان فعالیت کنند می‌توانند از طریق شماره واتساپی زیر، درخواست ثبت‌نام خود را بفرستند:

شماره واتساپی:

09028153363

خبر دوم:

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان از دانشجویان علاقه‌مند به موضوعات خبرنگاری و خبرنویسی، دعوت کرده است در کارگاه آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی، ثبت‌نام کنند.

دانشجویان علاقه‌مند به مباحث فوق می‌توانند درخواست ثبت‌نام خویش را از راه شماره واتساپی ذیل بفرستند:

09028153363

گفتنی است خبرنگاری و خبرنویسی از جمله موضوعات ذیل روزنامه‌نگاری و ارتباطات محسوب می‌شود که در سبک‌های مختلف و متنوع شامل سبک‌های هرم وارونه، تاریخی، داستانی، سخت‌خبر، نرم‌خبر، تشریحی، بازگشت به عقب، پایان شگفت‌انگیز، چهار بلوک و ... تدریس شده و آموزش داده می‌شود.

همچنین، آیین نگارش در مطبوعات و رسانه، دستور خط زبان فارسی، یادداشت‌نویسی، گزارش‌نویسی، مصاحبه، عکاسی خبری، فتوخبر، روزنامه‌نگاری مجازی، روزنامه‌نگاری آنلاین و ... از دیگر مباحثی است که در فعالیت‌های روزنامه‌نگاری، آموزش داده می‌شود.

سبک غالب و رایج خبری در خبرگزاری‌های رسمی کشور، تارنماهای خبری و تحلیلی و تارنماهای رسمی ادارات، دانشگاه‌ها و نهادها، سبک خبری «هرم وارونه» است که براساس این سبک، خبر به ترتیب تیتر، لید خبر و بدنه‌ی خبر، از سوی خبرنگار، تهیه، تنظیم و روایت‌گری نوشتاری می‌شود.

همچنین، بخش نشریات دانشجویی دانشگاه لرستان که زیرنظر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان فعالیت می‌کند هماره حضوری فعال در جشنواره‌های معتبر دانشجویی کشور داشته و چند دفعه نیز توانسته است رتبه‌هایی برتر برای دانشگاه لرستان، به‌دست آورد.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۷:۳۷
۷۸۵ بازدید