اخبار

بازدید سرپرست دانشگاه لرستان از مرکز مشاوره و بهداشت و گفتگو با کارشناسان

۱۴۰۰/۱۲/۰۵

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و دکتر سیدحسام‌الدین حجازی، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان از مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه، بازدید و با کارشناسان این مرکز گفتگو کردند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این بازدید که چهارشنبه، 4 اسفندماه صورت گرفت دکتر نظری بر نقش و اهمیت مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه در ارتقای امنیت بهداشت روانی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی (کارکنان) دانشگاه، تأکید کرد.

وی توضیح داد: «باید فعالیت‌های آموزشی و کارگاهی مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان برای همه‌ی بخش‌های مختلف جامعه‌ی دانشگاهی به‌صورت تخصصی برگزار شود؛ همچنین می‌بایست همه‌ی فعالیت‌ها و خدمات مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه در تارنمای رسمی دانشگاه لرستان با همکاری اداره روابط عمومی، منعکس شده و در اختیار همه‌ی دانشگاهیان قرار گیرد».

دکتر علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان در این بازدید تصریح کرد: «در بررسی کارنامه سلامت دانشجویان نوورود، دقت بیشتری شود تا پایش سلامت روانی و جسمانی دانشجویان، به طور علمی و دقیق، محاسبه شود».

دکتر حجازی، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان نیز در این بازدید، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان ارائه کرد.

وی توضیح داد: «انتظار این است که مرکز مشاوره و بهداشت در اولویت برنامه‌های توسعه‌ی دانشگاه قرار گیرد؛ برنامه‌ریزی حوزه کاری معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان آن است که نیروهای تخصصی بیشتری در مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه به‌کار‌گیری شوند تا بخش بهداشت و درمان دانشگاه بتواند فعالیت‌های خود را گسترش دهد».

گزارش کارشناسان مرکز:

در این بازدید، حقی‌زاده (کارشناس مرکز مشاوره و بهداشت)، صمد یاراحمدی (کارشناس بهداشت محیط)، امیر مقدم (کارشناس مرکز مشاوره) و سعید دلفان (کارشناس مرکز مشاوره و بهداشت) هر کدام گزارشی از فعالیت‌های مختلف مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان ارائه کردند.

مهم‌ترین بخش‌های گزارش کارشناسان مرکز:

1ـ دانشجو در بدو ورود به دانشگاه از طریق تکمیل کردن پرسشنامه‌ای که در سامانه‌ی گلستان قرار داده شده است مورد پایش از نظر شاخص‌های سلامت روانی و جسمانی قرار می‌گیرد و در مدت تحصیل در دانشگاه از خدمات مرکز مشاوره از جمله شرکت در کارگاه‌های آموزشی، استفاده از کتابخانه تخصصی و ... بهره‌مند می‌شود.

2ـ واحد بهداشت مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان از بخش‌های مختلف از جمله سلف سرویس دانشگاه، سراهای دانشجویی بازدیدهای مختلف میدانی دارد و در این راستا فعالیت‌های خوبی در زمینه نظافت محوطه‌های عمومی دانشگاه و سراهای دانشجویی صورت گرفته است.

3ـ پیگیری و نظارت بر کنترل کیفیت آب شرب دانشگاه با همکاری شرکت آب و فاضلات و انجام آزمایش‌های مدون ماهانه و نصب دستگاه کلرزن گازی در سایت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی از جمله فعالیت‌هایی است که در دست اقدام است.

4ـ طرح خدمات مرکز مشاوره و بهداشت به جامعه‌ی دانشگاهی یک طرح با بخش‌های مختلف و متنوع است که بیش از پیش براساس استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان بایستی تقویت شود.

5ـ ثبت کارنامه سلامت دانشجویان و ارجاع موارد خاص به مشاوران از جمله اقداماتی است که مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان برای خدمت علمی و تخصصی به دانشجویان انجام می‌دهد.

عکس‌ها: مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۸:۲۱
۹۷۸ بازدید