اخبار

نوسازی، بهسازی و ساماندهی سراهای دانشجویی

۱۴۰۰/۱۲/۰۱

دکتر سیدحسام‌الدین حجازی، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان در ادامه بازدیدهای میدانی از بخش‌های مختلف مجمتع سرای دانشجویی حضرت ولیعصر (عج) دانشگاه لرستان بازدید کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، بخشی از این مجتمع شامل سالن ورزشی شهدای دانشگاه لرستان می‌شود که دکتر حجازی و هیئت همراه از این سالن نیز که در حال نوسازی و بهسازی است بازدید کردند.

این بازدید، صبح روز یکشنبه، اول اسفندماه صورت گرفت.

علی زارعی (مدیریت امور دانشجویی دانشگاه لرستان)، مجید طاوسی‌چگنی(مدیریت اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه لرستان)، علی بیرانوند (مدیریت امور سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان) و برخی دیگر از عوامل و نیروها در این بازدید حضور داشتند.

سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها) دانشگاه لرستان و سالن‌های ورزشی این دانشگاه در این روزها، با نظارت میدانی مدیران و کارشناسان حوزه کاری معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان در حال نوسازی و بهسازی هستند.

در همین رابطه، دکتر سیدحسام‌الدین حجازی، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، توضیح داد:

1_ باتوجه به شیوع بیماری کرونا، در دو سال اخیر وضعیت سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها) وضعیت نامناسبی بود که با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نظارت‌های میدانی در حال نوسازی، بهسازی و ساماندهی سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان هستیم.

2_ همه‌ی تلاش ما این است که تجهیزات و امکانات سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان، نوسازی شوند و بخشی از کمبودها و نقص‌های موجود به سرعت رفع شوند و خوشخبتانه از دو ماه گذشته تاکنون، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

3_ وضعیت درب‌ها، موکت‌ها و سایر امکانات داخلی سراهای دانشجویی، یک وضعیت مناسب نبود که بخشی عمده‌ای از این تجهیزات و امکانات، در حال نوسازی و بهسازی است.

4_ خوشبختانه با پیگیری و حمایت ریاست محترم دانشگاه لرستان (جناب آقای دکتر نظری) و معاونت محترم پشتیبانی دانشگاه (جناب آقای دکتر علیزاده)، اعتبارات خوبی برای نوسازی و بهسازی سراهای دانشجویی و سالن‌های ورزشی دانشجویی دانشگاه لرستان، تأمین و جذب شده است.

5_ برنامه‌ی بنده و همه مدیران و کارشناسان حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان، انجام منظم و مرتب بازدیدهای میدانی است و همه سراهای دانشجویی، اتاق به اتاق مورد بازدید میدانی قرار گرفته‌اند تا بتوانیم یک شناخت جامع و کامل میدانی از آسیب‌ها داشته باشیم.

بنده معتقدم بدون انجام بازدیدهای منظم و مستمر میدانی، نمی‌توان یک ارزیابی دقیق از مشکلات داشت.

6_ ما باید این آمادگی را داشته باشیم که اگر براساس تصمیمات کلان کشوری، قرار شد دانشگاه‌ها در هر مقطع زمانی، به صورت حضوری بازگشایی شوند شرایط، امکانات و تجهیزات سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها)، یک وضعیت مناسب برای پذیرش و اسکان دانشجویان عزیز باشد.

7_ دانشگاه لرستان در حال حاضر، دارای تعداد 10 سرای دانشجویی است که متأسفانه توازن در اسکان دانشجوها در این سراها رعایت نشده است.

یکی از اولویت‌های ما براساس ارزیابی تعداد دانشجویان غیربومی دانشگاه لرستان این است که هرچه سریعتر ساماندهی اساسی سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان انجام شود.

در بازدیدهایی که داشتم متوجه شدم که بخشی از خوابگاه‌هایی هم که در داخل شهر برای دانشجویان پسر اجاره شده‌اند استاندارد نیستند و به همین علت در اولین فرصت اقدام به فسخ قرارداد کردیم.

8_ متأسفانه در ارزیابی آسیب‌ها مشاهده کردیم که تعدادی از سراهای دانشجویی از جمله سراهای دانشجویی ریحانه، حضرت زینب (س) نیز به صورت نیمه‌رها شده یا متروکه هستند که این مشکلات به علت توزیع نامتوازن دانشجویان بوده است.

برنامه‌ریزی ما این است که اگر بتوانیم دانشجویان پسر دانشگاه لرستان در مجمتع سراهای دانشجویی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، پذیرش و اسکان داده شوند و بخش عمده‌ای از دانشجویان دختر نیز در سایت مرکزی دانشگاه لرستان (منطقه کمالوند)، اسکان داده شوند و هیچ‌گونه محیط خوابگاهی (سرای دانشجویی) بدون استفاده نباشد.

برای سراهای دانشجویی ولیعصر (عج) هم برنامه ساماندهی متناسب با توزیع متوازن جمعیت دانشجو (با تأکید بر ارزیابی دانشجویان غیربومی) را اجرا خواهیم کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۱۹:۳۴
۸۶۵ بازدید