اخبار

اهمیت پژوهش و فناوری در پیشرفت جامعه

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

نشست مدیران و کارشناسان مجموعه کاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان با دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز دوشنبه، 25 بهمن‌ماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد ابتدا دکتر مصطفی کرم‌پور، سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، یک گزارش از فعالیت‌ها و اقدامات بخش‌های مختلف زیرمجموعه این معاونت ارائه کرد.

سپس، اعضای حاضر در نشست، مشکلات و مسائل حوزه کاری خود را توضیح دادند.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این نشست تشریح کرد:

1_ نظام دانشگاهی ابتدا باید بتواند مشکلات و مسائل درون سازمانی خود را با رویکردهای علمی، رفع کند و بعد بتواند با تقویت پژوهش‌های کاربردی، برای رفع مشکلات جامعه راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه کند.

2_ امروزه پژوهش و فناوری به‌ویژه پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی، نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات جامعه دارد و طبیعی است که در این رابطه، کارکرد و نقش دانشگاه‌ها، بسیار مهم است.

3_ این موضوع که بخش‌های مختلف کاری، مشکلات و مسائل خود را مطرح می‌کنند یک اقدام خوب است و البته بایستی تلاش شود راهکارهای رفع مشکلات نیز ارائه شده و تقویت شوند.

4_ شنیدن دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات مختلف بخش‌های کاری درون‌سازمانی باعث تلاش هرچه بهتر و کیفی‌تر برای اصلاح برخی رویه‌ها و ساختارهای غلط می‌شود؛ به همین علت از برگزاری این‌گونه نشست‌ها استقبال می‌کنیم.

گفتنی است در این نشست، دکتر علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان نیز حضور داشت.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۱۵:۰۱
۱۰۲۳ بازدید