اخبار

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها باید هرچه بیشتر، کیفی و اثرگذار باشند

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان لرستان با حضور معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان لرستان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دکتر مهناز مردانی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در سخنانی، بر تقویت هرچه بیشتر و کیفی‌تر فعالیت‌های هماهنگ و منسجم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان به ویژه تقویت انسجام و هم‌افزایی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مناسبتی تأکید کردند.

هدف از برگزاری اینگونه نشست‌ها، ارتقای سطح همکاری‌ها، هم‌افزایی‌ها، همیاری‌ها و انسجام هرچه بیشتر و کیفی‌تر در برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و اجتماعی نظام دانشگاهی استان لرستان است.

دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این نشست، توضیح داد:

1_ کارهای فرهنگی و اجتماعی بایستی بر مبنای توجه به کیفیت و اثرگذاری برنامه‌ها برگزار شوند.

2_ هم‌افزایی و همگرایی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان لرستان باعث کیفی‌سازی و ارتقای اثرگذاری برنامه‌ها می‌شود.

3_ جامعه ما با تهاجم فرهنگی دشمن روبه‌رو است؛ بنابراین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، بیش از پیش، اهمیت دارند. ما باید روی اثرگذاربودن برنامه‌ها، تمرکز کنیم و در این زمینه به سوی ارتقای کیفیت برنامه‌ها برویم. برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید هرچه بیشتر، دارای عنصر اثرگذاری بر روی نسل جوان و دانشجو باشند.

4_ رویکر دولت، تحول‌گرایی است و ما هم باید در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به دنبال کیفی‌سازی و اثرگذاری و تحول باشیم. فقط اینکه برنامه‌ای را اجرا کنیم نباید معیار باشد بلکه باید کیفیت برنامه و اثرگذاری برنامه هم مورد توجه قرار گیرد و سنجش شود.

دستور کار نشست مذکور که روز یکشنبه، 24 بهمن‌ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان برگزار شد بحث و تبادل نظر معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان لرستان درباره‌ی برنامه‌ریزی برای چگونگی اجرای برنامه‌های مختلف بزرگداشت روز شهیدان والامقام (22 اسفند)، بود.

از دانشگاه لرستان نیز دکتر محمد حیاتی، دکتر فاطمه احمدی، حسن صالحی‌راد، دکتر مهدی امید و سیدرضا جزایری شرکت کردند و دیدگاه‌های خود را در رابطه با برنامه‌ریزی بین‌دانشگاهی برای اجرای هرچه بهتر و کیفی‌تر مراسم ویژه‌ی روز بزرگداشت شهدا (22 اسفندماه)، بیان کردند.

از جمله درباره‌ی این موضوع، تبادل نظر شد که شهدای شاخص دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، معرفی و خانواده‌های معظم ایشان به نیابت از شهید والامقام، تجلیل شوند.

دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دکتر مهناز مردانی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، پاسداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز را یکی از رسالت‌های مهم دینی، فرهنگی و اخلاقی دانستند که بخش‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها بایستی بیش از پیش، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح دانشگاه‌ها به‌ویژه در سطح نسل جوان و دانشجو، فعالیت‌های خود را ارتقاء بدهند.

نظام دانشگاهی در تربیت نیروی متعهد و متخصص، نقش زیربنایی و اصلی است و از جمله وظایف مهم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، تقویت آموزه‌های دینی و تبیین هرچه بیشتر و بهتر فرهنگ ایثار و شهادت در سطح محیط‌های دانشگاهی و دانشجویی است.

همچنین شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان لرستان می‌کوشد سطح مشارکت دانشجویان در برنامه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و هنری را افزایش و گسترش دهد تا برنامه‌ها متناسب با موضوع برنامه، رویکرد دانشجومحوری داشته باشند.

همچنین افزایش مشارکت خانواده‌های اعضای هیئت علمی و کارکنان نظام دانشگاهی از دیگر اهداف فرهنگی و اجتماعی برای گسترش اثرگذاری برنامه‌هاست.

از جمله اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان تلاش کرده است جشن‌ها و برنامه‌های مناسبتی، علاوه بر مشارکت دانشجویان، با حضور خانواده‌های اعضای هیئت علمی و یاوران علمی (کارکنان) دانشگاه، برگزار شوند.

شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان، تلاش می‌کند برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی، به‌ویژه برنامه‌های مناسبتی، به‌دور از نگاه بخشی‌نگر و فعالیت جزیره‌ای، با تقویت ارتباطات و تعاملات بین دانشگاهی، به‌صورت مشترک، هماهنگ و منسجم برگزار شوند.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۱/۲۴ - ۱۳:۴۳
۸۰۷ بازدید