اخبار

دانشگاه توانمند راهکارهای علمی برای رفع مشکلات ارائه می‌کند

۱۴۰۰/۱۱/۲۲

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در برنامه رادیویی لرستان (صدای لرستان) همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، حضور یافت.

دکتر نظری در این برنامه رادیویی که جمعه، 22 بهمن‌ماه همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اجرا شد توضیحاتی را درباره انقلاب اسلامی ایران ارائه کرد.

برخی مهم‌ترین سخنان دکتر نظری:

1ـ انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب برآمده از آموزه‌های قرآن کریم و دقیقاً در همان مسیر بعثت انبیاء است.

2ـ هدف از انقلاب اسلامی ایران تحقق حکمرانی مبتنی بر اسلام است.

3ـ اگرچه نظام سلطه از وقوع انقلاب اسلامی ایران ناخشنود است اما به یاری خداوند، انقلاب اسلامی ایران با قدرت و عزت و اقتدار در حال طی کردن مسیر سعادت‌بخش خویش است.

4ـ رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران، توحیدی بودن ماهیت این انقلاب است.

5ـ روز به روز بر پیشرفت‌های انقلاب اسلامی افزوده می‌شود؛ پیشرفت مدنظر انقلاب اسلامی پیشرفت مبتنی بر معنویت و عدالت است.

6ـ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران براساس معرفت و دانش رخ داد.

دانش و معرفت هم از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تولید می‌شود.

7ـ دانشگاه‌ها باید براساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی)، در تمدن‌سازی نوین اسلامی، اثرگذار باشند.

8ـ دانشگاه‌ها بایستی براساس توجه به نظام مسائل درون دانشگاهی و نظام مسائل برون‌دانشگاهی، نقش اثرگذار داشته باشند تا بتوان نظام مسائل و مشکلات را در جهت ارتقای کیفیت کارها و کارآمدی، ارتقاء داد.

9ـ دانشگاه توانمند دانشگاهی است که بتواند هم مسائل درون خود را رفع کند و هم بتواند نظام مسائل بیرون از دانشگاه (جامعه) را شناسایی و راهکارشناسی کند.

10ـ دانشگاه باید بتواند به کمک کارگزاران کشور بیاید تا مشکلات کشور کاهش پیدا کنند.

11ـ از موضوعات مهم توجه به تقویت تولید است و در این مسیر بایستی نظام دانشگاهی، تلاش کند موانع تولید با ارائه راهکارهای علمی، برداشته شوند.

12ـ بایستی هم‌افزایی بین دانشگاه‌ها، رسانه‌ها (به‌ویژه صدا و سیما) و دستگاه‌های اجرایی را در جهت رفع مشکلات جامعه، افزایش داد.


۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۱۸:۵۹
۴۳۰ بازدید