اخبار

مهریه فرزند عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان برای ازدواج؛ یک شاخه گل

۱۴۰۰/۱۱/۱۸

 

 

فرزند عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی، ایرانی، مهریه خود را برای پیوند مقدس ازدواج، کتاب نورانی کلام‌الله مجید و یک شاخه گل رز طبیعی، قرار داد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر عبدالرحیم بهاروند، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان (دانشکده علوم پایه، گروه فیزیک) است.

فرزند وی، سمیه بهاروند، برای پیوند مقدس ازدواج و تشکیل خانواده، علاوه بر کتاب نورانی، آسمانی و هدایتگر کلام‌الله مجید، یک شاخه گل رز طبیعی را به عنوان مهریه خویش قرار داد.

سمیه بهاروند (فرزند دکتر عبدالرحیم بهاروند) در گفتگو با خبرنگار اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، بیان کرد:

«ازدواج پیوندی مقدس برپایه مهر و عطوفت است. لازمه‌ی برقراری این پیوند تفاهم است و اگر این انتخاب براساس عقل و روش سنجیده، انجام شود زندگی سرشار از مهر و عشق می‌شود و هر دو نفر همراه یکدیگر، ملزم به حفظ زندگی‌ می‌شوند.

اینکه مرد را با طناب مهریه‌های سنگین، محکم به دیوار زندگی ببندیم تا حفظ شأن زن شود اشتباه بزرگی است. من معتقدم ارزش زن را تعداد سکه تعیین نمی‌کند.

زمانی که بحث ازدواج و مهریه پیش آمد ضمن مشورت با خانواده‌ام، بنده و همسرم تصمیم گرفتیم زیبایی و حلاوت زندگی‌مان را به گونه‌ای پایدار، زیباتر کنیم.

همچنین تصمیم ما این است که تعدادی کودک بی‌سرپرست را نیز به سرپرستی خودمان قبول کنیم و این سرپرستی، تعهدی است بین من و همسرم که براساس مهر و محبت، آنرا انجام می‌دهیم و خوشحال هستیم که می‌توانیم به تعدادی کودک بی‌سرپرست کمک کنیم و زندگی مشترک ما با تعهد اخلاقی و منطبق با ارزش‌‌های اسلامی و ایرانی درباره‌ی کمک به کودکان بی‌سرپرست، شروع شده است.  

بنده با انتخاب یک شاخه گل رز به عنوان مهریه می‌خواستم این پیام را به جامعه منتقل کنم که باید در مسیر ازدواج آسان حرکت کنیم و مهریه سنگین و تعداد سکه و مقدار طلا و ... نشانه خوشبختی نیست؛ بلکه تقویت نهاد خانواده در سایه توکل بر خداوند متعال و مهربان و کمک به همنوعان، از موضوعات مهم تأمین‌کننده‌ی خوشبختی و سعادت در خانواده است.

از همه خانواده‌ها هم تقاضا دارم به اندازه توان خود، تلاش کنند فرهنگ ازدواج آسان برای جوانان، ترویج و تقویت شود». 

تصویر صفحه عقد دائم (ازدواج) سمیه بهاروند، فرزند عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان:


۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰
۷۹۹ بازدید