اخبار

تکریم خانواده‌های معظم شهدا یک وظیفه مهم همگانی است

۱۴۰۰/۱۱/۱۸

 

 

 

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، نشست جمعی از کارکنان خانواده‌های معظم شهدا (دانشگاه لرستان) با سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان برگزار شد.  

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، روز دوشنبه، 18 بهمن‌ماه با جمعی از کارکنان فرزند شهید (دانشگاه لرستان) دیدار و گفتگو کرد.

جمعی از کارکنان فرزند شهید در این دیدار صمیمی، برخی مطالبات و مشکلات صنفی و شغلی خود را با سرپرست دانشگاه لرستان درمیان گذاشتند و دکتر نظری برای رفع برخی مشکلات صنفی مطرح شده، دستورات لازم را صادر کرد.

در این دیدار، دکتر محمد علیزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی محمدی‌ضرون، سرپرست مدیریت امور شاهد و ایثارگر دانشگاه لرستان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز حضور داشتند.

همچنین ایرج محمدی، مدیر امور اداری دانشگاه لرستان در نشست حضور داشت و به پرسش‌های مرتبط با حوزه کاری امور اداری کارکنان فرزند شهید، پاسخ داد.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این نشست، تشریح کرد:

1_ براساس آموزه‌های قرآن کریم، جایگاه شهدای سرافراز، یک جایگاه بسیار مهم است. بهترین رفیقان، شهدای سرافراز هستند و در کنار پیامبران و صالحان قرار دارند. همچنین تکریم خانواده‌های معظم شهدا یک وظیفه مهم همگانی است. 

2_ توصیه‌ام این است که خانواده‌های معظم شهدا به بحث ثبت خاطرات شهدا، اهتمام جدی داشته باشند. سبک زندگی خانواده‌های معظم شهیدان سرافراز و خاطرات مربوط به زندگی شهدای والامقام باید از منظر رسانه‌ای، به جامعه‌ منعکس شود و در این رابطه، اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، وظیفه دارد با خانواده‌های معظم شهیدان شاغل در دانشگاه لرستان، حداکثر همکاری را داشته باشد.

خاطرات شهدای والامقام باید با همکاری خانواده‌های معظم شهدا، ثبت و ضبط شود تا بیش از پیش، به نسل جوان به‌ویژه نسل دانشجو منتقل شود.

3_ مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان بایستی یک آیتم ویژه برای معرفی شهدا و بخش موضوعات شهدا در سایت اصلی دانشگاه لرستان، طراحی و ایجاد کند.

4_ ما همه در هر جایگاهی که قرار داریم مدیون شهدای سرافراز و ایثارگران هستیم. همه ما وظیفه داریم همواره یاد و خاطره شهدای سرافراز را گرامی بداریم.   

5_ نشست، دیدارها و جلسات با خانواده‌های معظم شهیدان بایستی به صورت منظم و مستمر برگزار شود.

6_ تا جایی که قوانین و مقررات اجازه می‌دهد بایستی در خدمتگزاری به خانواده‌های معظم شهیدان شاغل در دانشگاه لرستان، هرچه بیشتر، تلاش کرد.



۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰
۴۹۹ بازدید