اخبار

فعالیت شورای صنفی کارکنان دانشگاه لرستان احیاء شود

۱۴۰۰/۱۱/۱۷

 

 

جمعی از کارکنان قراردادی، پیمانی، رسمی دانشگاه لرستان با موضوع تقویت تلاش‌ها برای تقویت و احیای شورای صنفی کارکنان دانشگاه با دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این دیدار، یکشنبه، 17 بهمن‌ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

هدف این است که شورای صنفی کارکنان با رویکرد جدید شامل کارکنان قراردادی، پیمانی و رسمی دانشگاه لرستان احیا شود.  

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این دیدار تصریح کرد:

1_ هرگونه تغییر و اصلاح ساختارها و رویه‌های اداری در هر زمینه‌ای باید خروجی‌اش، افزایش کارآیی و بهر‌ه‌وری باشد.

2_ شورای صنفی باید فعال شود و بنده هم موافق هستم؛ اما نیاز به تأسیس یک شورای جدید صنفی نیست؛ بلکه همان شورای صنفی، احیاء و تقویت شود. آن هم برپایه برگزاری یک انتخابات سالم درون صنفی؛ اگر نیاز است اصلاحات انجام شود در همان شورای صنفی قبلی، تغییرات لازم و مورد نیاز صورت گیرد.

3_ اگر برخی مفاد اساسنامه شورای صنفی کارکنان دانشگاه نیازمند تغییر یا اصلاح است بایستی اصلاحات مورد نیاز صورت گیرد تا همه نیروهای قراردادی، پیمانی و رسمی دانشگاه لرستان بتوانند عضو شورای صنفی کارکنان دانشگاه شوند.

4_ توصیه می‌شود شورای صنفی کارکنان دانشگاه لرستان بعد از آنکه احیاء شد و شروع به فعالیت کرد از ظرفیت‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاهی هم استفاده کند و براساس خرد جمعی، کارهایش را پیش ببرد.

5_ سعی شود در تحلیل وضع موجود دانشگاه از جمله تحلیل و ارزیابی نظام مسائل کارکنان دانشگاه لرستان از روش‌های جدید از نوع هوشمند‌سازی آماری هم استفاده شود تا بتوانیم براساس شاخص‌های قابل اندازه‌گیری، یک تحلیل دقیق، واقع‌بینانه، علمی و کارآمد از نظام مسائل داشگاه لرستان از جمله تحلیل منابع موجود انسانی دانشگاه لرستان، داشته باشیم.

6_ نیروهای شرکتی دانشگاه لرستان هم خودشان برای پیگیری مطالبات صنفی، دارای نمایندگان مختص نیروهای شرکتی هستند اما از منظر قوانین و مقررات، نمی‌توان نیروی شرکتی را عضو شورای صنفی کارکنان دانشگاه (قراردادی، پیمانی و رسمی) کرد؛ زیرا از منظر حقوقی و قوانین و مقررات، نیروی شرکتی، نیروی زیرمجموعه کاری پیمانکار محسوب می‌شود ولی توصیه اخلاقی، عقلانی و عادلانه این است که شورای صنفی کارکنان دانشگاه لرستان از حقوق صنفی نیروهای شرکتی دانشگاه نیز متناسب با چارچوب اختیارات قانونی شورا، دفاع کند.

گفتنی است در این دیدار، میثاق حیدری، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان در امور یاوران علمی (کارکنان) دانشگاه لرستان نیز حضور داشت و بر این نکته تصریح کرد که شورای صنفی دانشگاه لرستان براساس اینکه همه کارکنان قراردادی، پیمانی و رسمی دانشگاه لرستان بتوانند عضو آن شوند بایستی تشکیل یا احیاء شود.



۱۴۰۰/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۰
۵۹۳ بازدید