اخبار

انقلاب اسلامی ایران؛ انقلابی مبتنی بر دانش و معرفت

۱۴۰۰/۱۱/۱۳

 

 

 

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان گفت:«انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مبتنی بر دانش و معرفت بود».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر نظری در نشست مجازی با عنوان «نقش دانشگاه لرستان در تولید علم پس از انقلاب اسلامی» که شامگاه چهارشنبه، 13 بهمن‌ماه برگزار شد تشریح کرد:

1ـ انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مبتنی بر دانش و معرفت بود. رسالت تولید علم و دانش و معرفت‌افزایی برعهده دانشگاه‌هاست.

2ـ حرکت نظام دانشگاهی در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی) به‌ویژه محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

3ـ وقوع انقلاب اسلامی، حرکت کردن از ظلم و تاریجی به سوی نور و روشنایی و معنویت برای ایران اسلامی بود. انقلاب اسلامی ایران، در مسیر اهداف بعثت انبیاء به‌وقوع پیوست. ایام‌الله دهه مبارک فجر را به همه دانشگاهیان استان لرستان به‌ویژه دانشگاهیان دانشگاه لرستان تبریک می‌گویم.  

4ـ دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است که بتواند نقش تمدن‌ساز اسلامی داشته باشد.  دانشگاه اسلامی دانشگاهی دغدغه‌مند، دردمند و مسئله‌محور است و تلاش می‌کند مشکلات محیط را با رویکردهای علمی و عملیاتی رفع کند.

همه برنامه‌ریزی‌ها در این جهت باید باشد که تلاش کنیم دانشگاه یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی ایران باشد.  

5ـ می‌بایست نقش و فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز را تقویت کرد. هیئت‌های اندیشه‌ورز متناسب با نیازهای استان، باید بیش از پیش، پویا بوده و همواره رو به جلو حرکت کنند.

6ـ دانشگاه لرستان در ابتدا یک شاخه از دانشگاه شهید چمران اهواز بود ولی الان شاهد هستیم به برکت پیشرفت‌های ناشی از انقلاب اسلامی، دانشگاه لرستان یک دانشگاه دارای توانمندی‌های متعدد و رو به جلو است.

7ـ ما نیازمند جهاد تبیین هستیم؛ به این معنی که اعضای هیئت علمی، یاوران علمی (کارکنان) و حتی دانشجویان رسالت دارند دستاوردهای بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی را برای جامعه تبیین کنند.

همچنین مشکلات و نارسایی‌ها را هم بیان کنیم و براساس استفاده از متخصصان دانشگاهی و هیئت‌های اندیشه‌ورز، مشکلات و مسائل جامعه را رفع کنیم.  

8ـ هر دانشگاهی زمانی می‌تواند محیط پیرامون را تغییر بدهد که ابتدا از خودش، تغییر و تحول را شروع کند. دانشگاه باید خودش در زمینه‌های مختلف علم، دانش، معرفت‌افزایی و ارتباط دانشگاه با جامعه و کارآفرینی، الگو باشد.

9ـ دانشگاهیان در انقلاب اسلامی ایران نقش اثرگذاری داشتند و بعد از انقلاب نیز در عرصه‌های مختلف دوران دفاع مقدس و سایر عرصه‌های پس از دوران دفاع مقدس، مشارکت و حضور مؤثر داشته‌اند.

10ـ یاد و خاطره همه شهیدان به‌ویژه شهدای متعلق به جامعه دانشگاهی استان لرستان را گرامی می‌داریم. به‌ویژه در ایام‌الله دهه مبارک فجر، پاسداست یاد و خاطره شهدا، وظیفه همه ماست.

11ـ ضرورت دارد در مباحث دانشگاهی و هیئت‌های اندیشه‌ورز به موضوع آینده‌پژوهی اهمیت ویژه‌ای بدهیم. همچنین موضوعی همچون تقویت مهارت‌افزایی در سطح دانشجویان، از موضوعات مهم در حوزه توانمندسازی‌های اقتصادی مبتنی بر توانمندی‌های داخلی است.

12ـ دانشگاه لرستان یک مسیر رو به جلو را طی می‌کند و امیدوارم بتوانیم نقش دانشگاه لرستان در کمک کردن به پیشرفت استان و رفع مشکلات استان را افزایش بدهیم.

گفتنی است این نشست مجازی را کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار کرد.

حاضران در نشست مجازی نیز دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را درباره موضوع نشست مطرح کردند.


 

 


۱۴۰۰/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰
۴۵۷ بازدید