اخبار

از ظرفیت هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاهی برای رفع کاستی‌های نظام بانکی استفاده شود

۱۴۰۰/۱۱/۱۳

 

 

داریوش عالی‌پور، مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان در دیدار و گفتگو با دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، اظهار امیدواری کرد همکاری‌های دوجانبه افزایش و ارتقاء یابد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دو طرف در نشستی که روز چهارشنبه، 13 بهمن‌ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد ضمن تبادل دیدگاه، بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.

در این دیدار، دکتر نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، تصریح کرد:

1ـ باید هر دو طرف کوشش کنیم ارتباطات و تعاملات دوجانبه بین نظام دانشگاهی و بانک‌ها، افزایش پیدا کند.

2ـ جایگاه دانشگاه به حدی است که حضرت امام (ره) فرمودند دانشگاه مبدأ همه تحولات است؛ پس، می‌بایست ارتباطات برون‌دانشگاهی در جهت رفع مشکلات جامعه، گسترش یابد.

3ـ مشکلات فعلی نظام بانکی بایستی با بهره‌گیری هرچه بیشتر از متخصصان و پژوهشگران نظام دانشگاهی، کاهش یابند؛ به همین علت، دانشگاه می‌تواند نقش اتاق فکر برای رفع یا کاهش مشکلات و مسائل سازمان‌ها، ادارات، نهادها و بانک‌ها را ایفاء کند؛ زیرا در دانشگاه، متخصصان مختلفی در حوزه‌های متنوع، وجود دارند.

4ـ دانشگاه لرستان دارای دانشکده مدیریت و اقتصاد است و در این دانشکده، اعضای هیئت علمی برجسته‌ای مشغول فعالیت هستند. تعاملات و ارتباطات و همکاری‌های بین نظام بانکی استان با دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه لرستان بایستی گسترش یابد.

5ـ می‌بایست تفاهم‌نامه‌های دوجانبه منعقد شوند اما منظور، تفاهم‌نامه‌های شعاری و احساسی نیست بلکه تفاهم‌نامه باید کاملاً با رویکرد کاربردی، تهیه و اجرا شود. برای مثال، بانک در حوزه‌های اقتصاد، حسابداری، آمار، حقوق، روانشناسی کار و اینگونه موضوعات مشابه، از دانشگاه، کمک بگیرد تا سیستم‌های کاری خود را ارتقاء دهد.

6ـ مشکلات و نظام مسائل گوناگونی که در جامعه وجود دارد با مشارکت‌ متخصصان دانشگاه‌ها، رفع می‌شوند و اعتقاد ما این است که دانشگاه یک محیط صرفاً انتزاعی آموزشی نیست بلکه بایستی بتواند با ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی، به بخش‌های دولتی و خصوصی برای رفع مشکلات، یاری برساند.

7ـ توصیه‌ام این است از ظرفیت‌ هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاهی برای اصلاح فرایندهای اداری و بانکی یا رفع عیب‌ها و نقص‌های سیستم موجود بانکی، به‌خوبی استفاده شود.

8ـ در بخش کارهای مرتبط با برخی فرهنگ‌سازی‌ها در حوزه نوع نگاه جامعه به بانک‌ها، بایستی ارتباطات و تعاملات روابط عمومی‌های بانک‌های استان با روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، گسترش یابد.

9ـ در زمینه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی نیز بانک‌ها می‌توانند طرح و ایده‌های مرتبط با حوزه کاری خود را به دانشگاهیان ارائه دهند تا با رویکرد مسئله‌محوری، تبدیل به پایان‌نامه و رساله شوند.

10ـ نوع آموزش به دانشجویان باید مبتنی بر مهارت‌افزایی و کاربردی باشد و مقدمه‌ی تحقق این هدف مهم، گسترش ارتباطات و تعاملات و همکاری‌های بین دانشگاه با بخش‌های بیرون از دانشگاه است که نظام بانکی استان هم یکی از این بخش‌هاست.

11ـ این آمادگی را داریم که در راستای رفع مشکل کمبود مسکن دانشگاهیان دانشگاه لرستان با همکاری و مشارکت و کمک بانک مسکن، فعالیت‌های از نوع تعاونی مسکن، تقویت شوند.

گفتنی است در این نشست، داریوش عالی‌پور، مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان توضیحاتی درباره انواع خدمات بانک مسکن که می‌تواند به اعضای هیئت علمی، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان ارائه دهد ارائه کرد و اظهار امیدواری کرد که در دوره مدیریت دکتر علی نظری، همکاری‌های دوجانبه کاربردی بین دانشگاه لرستان و بانک مسکن استان لرستان، گسترش یابد.

همچنین دکتر علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان، دکتر محمد علیزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه، دکتر عارف‌نژاد، مدیر امور مالی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند و نقطه‌نظرات خود را با رویکرد افزایش همکاری‌های دوجانبه بیان کردند.  


 


۱۴۰۰/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰
۴۶۲ بازدید