اخبار

اهمیت توجه به سه بعد فرایندی، برآیندی و توانمندی در ارزیابی، نظارت و تضمین کیفیت آموزش عالی

۱۴۰۰/۱۱/۱۲

 

 

سیزدهمین نشست هیئت‌های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، به‌صورت مجازی و با سخنرانی دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار شد.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس هیئت نظارت، ارزیابی و کیفیت تضمین آموزش عالی استان لرستان و دکتر نعمت شمس، دبیر این هیئت نیز در نشست مذکور شرکت کردند.

این نشست غیرحضوری، صبح روز سه‌شنبه، 12 بهمن‌ماه برگزار شد و درباره‌ی ارتقای شاخص‌های کاری هیئت‌های استانی کشور، تبادل نظر بین هیئت‌های استانی صورت گرفت.  

دکتر غلامعلی منتظر، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در این نشست حضور داشت.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست، نکاتی را مورد تأکید قرار داد؛ از جمله:

1_ جایگاه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، یک جایگاه مهم و از ارکان کلیدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نظام آموزش عالی کشور محسوب می‌شود.

2_ در نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی بایستی به سه بعد فرایندی، برآیندی و توانمندی، هر سه همراه با همدیگر، توجه کرد.

3_ همچنین بایستی به موضوعاتی همچون به‌روز بودن، نوآوری و نوپذیری در فرایندهای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اهمیت داد.

گفتنی است این نشست‌ها به صورت سالانه برگزار می‌شوند و روش‌های کاری براساس تبادل نظر و به اشتراک گذاشتن تجربیات کاری و براساس سیاست‌های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارتقاء می‌یابند.


 


۱۴۰۰/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰
۵۰۱ بازدید