اخبار

جوانان کارآفرین، تکیه‌گاه محکم اقتصادی کشور هستند

۱۴۰۰/۱۱/۰۹

 

 

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در نشست جمعی از جوانان کارآفرین، صاحبان کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها، گفت:«جوانان کارآفرین و صاحبان کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها می‌توانند در بخش اقتصادی، یک تکیه‌گاه محکم و استوار برای نظام جمهوری اسلامی و کشور باشند».

دکتر نظری، روز شنبه، 9 بهمن‌ماه در این نشست که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان برگزار شد، تشریح کرد:

1ـ ارتباط بین دانشگاه لرستان و اتاق بازرگانی باید گسترش یابد تا بتوانیم بیش از پیش با تکیه بر مغز متفکر جامعه که همان اندیشمندان و جوانان کارآفرین هستند مشکلات را کاهش بدهیم.

2ـ کارآفرینی یک فعالیت منطبق با تعالیم دینی است و باید تقویت شود.

3ـ مشکلاتی که برای کارآفرینان و تولیدکنندگان وجود دارد باید با گسترش ارتباط بین دانشگاه‌ها و بخش‌هایی همچون اتاق بازرگانی، رفع شوند.

4ـ دانشگاه می‌تواند در رفع برخی مشکلات به‌ویژه در مباحث فنی، حقوقی و قانونی با به‌کارگیری نظرات متخصصان دانشگاهی به کارآفرینان و تولیدکنندگان کمک کند.

5ـ دانشگاه می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های متخصص انسانی، مباحث مرتبط با خدمات بازاریابی،بازرگانی و فنی و مهندسی را به کارآفرینان و استارتاپ‌ها، آموزش و مشاوره بدهد.

گفتنی است در این نشست، صاحبان کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها و نیز کارآفرینان جوان، دیدگاه‌ها و مشکلات خود را در رابطه با برخی کسب و کارهای مستقر در پارک علم و فناوری و دانشگاه مطرح کردند و سرپرست دانشگاه لرستان نیز قول مساعد داد در جهت رفع این مشکلات، تلاش کند.

همچنین، دکتر حسین سلاحورزی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان بر گسترش همکاری‌های دوجانبه اتاق بازرگانی با دانشگاه لرستان، تأکید کرد.

گفتنی است در این نشست دکتر مصطفی کرم‌پور، سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان و مدیران و کارشناسان مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند.

هدف از برگزاری این‌گونه نشست‌های مشترک، گسترش ارتباط دانشگاه لرستان با بخش‌های کارآفرینی، صنعت، گردشگری، کشاورزی،‌شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های استارتاپی استان لرستان است.


 


۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰
۴۱۰ بازدید