اخبار

مدیریت سبز، گسترش فضای سبز، کاشت درختان مثمر، تقویت اقتصاد سبز دانشگاه

۱۴۰۰/۱۱/۰۸

 

 

با حضور دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، پروژه‌ی گسترش درختکاری و توسعه‌ی فضای سبز دانشگاه لرستان در راستای ارتقای شاخص‌های «مدیریت سبز»، آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز پنجشنبه، 7 بهمن‌ماه، با حضور دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، دکتر محمد علیزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه، دکتر مهدی سلیمانی‌مطلق، سرپرست مدیریت سبز دانشگاه و دکتر محمدباقر دولتشاهی، مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه، پروژه‌ی گسترش درختکاری و فضای سبز دانشگاه لرستان در سایت مرکزی دانشگاه، آغاز شد.

در این رابطه، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، تشریح کرد:

1ـ درختکاری و گسترش فضای سبز از جمله مباحث دینی، اخلاقی و متناسب با رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی) و اسناد بالادستی در رابطه با موضوع مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

2ـ حضرت امام (ره) فرمودند دانشگاه مبداء همه تحولات است. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که منشاء تولید علم و دانش هستند باید در زمینه‌ی شاخص‌های مدیریت سبز، بتوانند برای سایر ادارات، سازمان‌ها، نهادها و بخش خصوصی جامعه، الگو باشند.

کاشت درختان مثمر، گسترش سیمای فضای سبز، تقویت اقتصاد سبز، ایجاد پارک آبخیز

همچنین، دکتر مهدی سلیمانی‌مطلق، سرپرست مدیریت سبز دانشگاه لرستان، توضیح داد:

1ـ براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه کاشت نهال و درخت از جمله حسناتی است که در شرع مقدس اسلام بر آن تأکید شده است، کاشت نهال‌های مربوط به درختان مثمر و درختچه‌های دارای نیاز آبی پایین و سازگار با اقلیم منطقه، مورد تأکید است.

2ـ کاشت درختان مثمر از اولویت‌های مدیریت سبز دانشگاه لرستان است تا علاوه بر ایجاد و گسترش سیما و چشم‌انداز فضای سبز در محیط دانشگاه، برای دانشگاه درآمدزایی هم داشته باشد و اقتصاد سبز دانشگاه، ارتقاء یابد.

3ـ از رویکردهای کاری مدیریت سبز دانشگاه لرستان، توسعه کشت گیاهان دارویی و کم‌آب خواه در سایت مرکزی کمالوند و سایت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی است.

4ـ ایجاد پارک آبخیز از دیگر برنامه‌های مدیریت سبز دانشگاه لرستان است تا با بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در سایت مرکزی کمالوند و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، موارد مختلف زیست‌محیطی،فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در راستای شاخص‌های توسعه‌ی پایدار، تقویت شوند.  همچنین، به‌عنوان حوزه‌های الگویی آبخیز برای اجرای پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با رشته‌های کشاورزی،منابع طبیعی، آبخیزداری، مهندسی عمران،مهندسی منابع آب، گیاهان دارویی و ... معرفی شوند.

5ـ تقویت آموزش و فرهنگ زیست‌محیطی در راستای اصلاح الگوی مصرف  (مصرف انرژی، آب و ...) می‌تواند بستری برای افزایش دانش و آگاهی جامعه در زمینه‌ی محیط زیست و منابع طبیعی، فراهم کند.



۱۴۰۰/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰
۵۱۶ بازدید