اخبار

گسترش همکاری‌های دوجانبه براساس طرح شهید احمدی‌روشن

۱۴۰۰/۱۱/۰۳

 

 

نشست مشترک دکتر حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان با دکتر علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان، دکتر فریدون امیدی‌نسب، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان در سالن جلسات شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

دکتر حمزه امیری، در این نشست که یکشنبه، سوم بهمن‌ماه برگزار شد درباره طرح شهید احمدی روشن که براساس آن بایستی طرح‌های کاربردی، علمی و عملیاتی مسئله‌محور را با مشارکت نخبگان و متخصصان دانشگاهی کشور تقویت کرد توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین مشارکت دانشجویان نخبه و برتر علمی در طرح‌های مشترک مسئله‌محور و کاربردی برای رفع مشکلات جامعه، مورد تأکید قرار گرفت.

در نشست مذکور، دکتر امیری، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان بر گسترش همکاری‌های دوجانبه بین دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان و بنیاد نخبگان استان لرستان، تأکید کرد.

دکتر علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان و دکتر فریدون امیدی‌نسب، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان نیز در این نشست درباره وجود ظرفیت‌های علمی مختلف در گروه‌های مختلف آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، توضیحاتی ارائه کردند.

رویکرد کلی برگزاری این‌گونه نشست‌ها این است که ارتباط بین گروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه لرستان با بخش‌های مختلف برون‌دانشگاهی از جمله بنیاد نخبگان استان لرستان، گسترش یابد تا نقش دانشگاهیان و متخصصان دانشگاهی در کاستن از مشکلات استان، گسترش یابد.

از جمله مباحث مطرح شده، حمایت از پایان‌نامه‌های مسئله‌محور و کاربردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که محتوای پایان‌نامه و رساله در راستای کمک کردن به رفع یک مشکل یا یک چالش استانی باشد.

بنیاد نخبگان استان لرستان براساس کلیات طرح شهیداحمدی روشن، از مشارکت نخبگان، محققان و پژوهشگران و دانشجویان برتر در جهت کاهش نظام مسائل استان، حمایت می‌کند.

همچنین در نشست مذکور، اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان (اعضای حاضر در نشست)، دیدگاه‌های خود را در راستای تقویت همکاری‌های مشترک دانشگاه لرستان و بنیاد نخبگان استان لرستان بیان کردند.

با تأکید دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، بایستی نقش دانشکده‌های دانشگاه لرستان در زمینه گسترش همکاری‌های برون‌دانشگاهی و مسئله‌محور متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای استان لرستان، گسترش یابد.



۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۴۹۷ بازدید