اخبار

نشست مبلمان شهری با حضور شهردار خرم‌آباد برگزار شد

۱۴۰۰/۱۰/۲۹

 

 

جبهه علمی، فرهنگی، استادی استان لرستان (سازمان بسیج اساتید استان لرستان) با همکاری معاونت علمی و پژوهشی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان لرستان، نشست هم‌اندیشی با موضوع مبلمان شهری خرم‌آباد را به صورت مجازی برگزار کرد.

هدف از برگزاری این‌گونه نشست‌ها، تبادل نظر براساس مشارکت و حضور متخصصان موضوع و پاسخگویی مدیران برای رفع مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف است.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این نشست مجازی توضیح داد:

1ـ سازمان بسیج اساتید استان لرستان می‌تواند یک حلقه‌ی واسط بین سازمان‌ها، ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و نظام دانشگاهی استان باشد تا مشکلات موجود با یک نوع هم‌افزایی علمی و کاربردی، کاهش یابند.

2ـ این‌گونه نشست‌های مشترک بین متخصصان دانشگاهی و مدیران سایر سازمان‌ها و ادارات همچون شهرداری‌ها را بایستی تداوم بخشید تا با رویکرد هم‌گرایی، تجربیات و دانش و منابع به‌ویژه منابع انسانی به اشتراک گذاشته شوند.

3ـ هدف نهایی اینگونه نشست‌ها، رفع مشکلات یا کاستن از آنهاست؛ همه باید کوشش کنیم با راهکارهای علمی و کاربردی، از مشکلات مردم بکاهیم.

4ـ شهرداری خرم‌آباد به عنوان شهرداری مرکز استان، دارای نظام مسائل گوناگون است؛ توصیه این است با تداوم‌بخشی به اینگونه نشست‌ها، متخصصان دانشگاهی در کاهش نظام مسائل شهرداری مرکز استان، سهیم و اثرگذار باشند.

5ـ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان دارای ظرفیت‌های متعدد هستند که بایستی از این ظرفیت‌ها برای کاهش مشکلات استفاده شود.

همچنین، در این نشست مجازی، متخصصان معماری، عمران و مبلمان شهری، دیدگاه‌های تخصصی خود را درباره نامناسب بودن کلیت مبلمان شهری خرم‌آباد بیان کردند.

از جمله مشکلات مرتبط با طراحی میدان‌ها، پیاده‌راه‌ها، نوع فضای سبز شهر، نبود امکانات کافی زیبایی‌شناسی در پارک‌ها، هویت‌نداشتن برخی المان‌های شهری، مشکلات مربوط به نمای کالبدی ساختمان‌ها و... بیان شدند.

مهندس سعید فتوحی (شهردار خرم‌آباد) نیز در توضیحاتی ضمن آنکه از دیدگاه‌های متخصصان حوزه عمران، معماری، شهرسازی و مبلمان شهری استقبال کرد اما مهم‌ترین مانع برای اجرای این ایده‌های مطلوب را فقدان توان مالی نهاد شهرداری خرم‌آباد دانست.

شهردار خرم‌آباد توضیح داد:

«مقایسه وضعیت مبلمان شهری خرم‌آباد با شهرهای برخورداری همچون اصفهان و شیراز اشتباه است؛ زیرا منابع درآمدی و مالی شهرداری‌های شهرهای برخوردار، به مراتب چندین برابر منابع درآمدی شهرداری خرم‌آباد است. برای اجرای اصلاحات ساختاری در مبلمان شهری خرم‌آباد، اولین گام این است که شهرداری خرم‌آباد، بودجه، منابع درآمدی و مالی لازم و کافی را داشته باشد که الان متأسفانه این‌چنین نیست اما شهرداری به رغم وجود این محدودیت‌های مالی تلاش می‌کند وضعیت مبلمان شهری ارتقاء پیدا کند».  

گفتنی است نشست مسئله‌محور مبلمان شهری خرم‌آباد، شامگاه چهارشنبه، 29 دی‌ماه، به صورت مجازی، برگزار شد.


 


۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰
۸۴۳ بازدید