اخبار

نشست تخصصی فصل تحول و هم‌اندیشی درباره چگونگی اجرای آموزش‌های حضوری ترم دوم

۱۴۰۰/۱۰/۲۸

 

 

سومین نشست تخصصی فصل تحول با حضور رؤسای دانشکده‌های دانشگاه لرستان، مدیران گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه لرستان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه لرستان برگزار شد.

نشست‌های فصل تحول را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با موضوعات مختلف و مبتنی بر پرسش و پاسخ و تقویت فضای پاسخگویی برگزار می‌کند.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این نشست که سه‌شنبه،28 دی‌ماه در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، نکاتی را مطرح کرد:

1_ یکی از موضوعات اصلی، آمادگی همه بخش‌های دانشگاه لرستان برای برگزاری حضوری احتمالی همه کلاس‌ها یا بخشی از کلاس‌ها در ترم دوم تحصیلی است؛ مدیران گروه‌های آموزشی در زمینه چگونگی برگزاری کلاس‌های حضوری بایستی دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا در نهایت، راهکارهای کارآمدتر و جامع‌‌تر، اجرا شوند.

2_ تأکید ریاست‌محترم جمهوری و وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری (مقام عالی وزارت)، این است که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ترم آینده به صورت «آموزش حضوری دانشجویان» فعالیت داشته باشند و ما باید درباره چگونگی آموزش‌های حضوری، برنامه‌ریزی کنیم.  

3_ مشکلات مختلفی داریم؛ اما هنر ما به عنوان مدیر این است که بتوانیم براساس استفاده از نظرات کارشناسان از جمله نقطه‌نظرات مدیران گروه‌های آموزشی، راهکارهای لازم و کارآمد را برای رفع مشکلات و در چارچوب قوانین وزارت علوم، اجرا کنیم.

4_ ما باید به فضای مجازی، اصالت بدهیم؛ به این معنی که در شرایط موجود، یک روش این است که برخی دروس که ساختار آن‌ها به آموزش مجازی، نزدیک‌تر است همچنان به صورت مجازی، تدریس شوند و برخی دیگر از دروس که ماهیت و ساختار اصلی آن‌ها از نوع عملی است به‌صورت حضوری برگزار شوند (روش آموزش ترکیبی).

5_ در مورد چگونگی روش آموزش حضوری برای ترم دوم تحصیلی، پس از شنیدن نقطه نظرات مختلف مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف دانشگاه، تصمیم نهایی و قطعی، اتخاذ و اعلام خواهد شد.

6_ خوشبختانه تلاش‌های خوبی در زمینه جذب اعتبارات برای رفع برخی کمبودها و کاستی‌ها صورت گرفته است و در این زمینه، رایزنی‌ها و پیگیری‌های اثرگذاری با نمایندگان محترم استان لرستان در مجلس شورای اسلامی و مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صورت گرفته است.

7_ همه معاونت‌های دانشگاه لرستان به‌ویژه معاونت‌های آموزشی و دانشجویی، تهمیدات لازم را برای آموزش‌های احتمالی حضوری، با تقویت همفکری بین همدیگر، فراهم کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این نشست سخنرانی کرد.

برخی نکات مهم سخنرانی:

1_ در همه نشست‌های فصل تحول که تاکنون برگزار کرده‌ایم هیئت رئیسه دانشگاه حضور داشته است تا بتوانیم فضای پاسخگویی و پرسش و پاسخ را تقویت کنیم؛ همچنین نقطه‌نظرات و دغدغه‌های مختلف، شنیده شود.

2_ براساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، نقش و جایگاه علم و دانش و دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور، یک نقش مهم و پیشران است. براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، علم و دانش، وسیله عزت و پیشرفت کشور است.  

3_  برای تحقق کامل اهداف مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، باید جهاد علمی کرد و تقویت مسئولیت‌پذیری در ابعاد مختلف برای همه ما تکلیف است.

4_ اهمیت علم و دانش به اندازه‌ای است که جهاد در این عرصه در مسیر اقتدار ایران اسلامی، بخشی از ولایت‌مداری است.  

گفتنی است در این نشست، رؤسای دانشکده‌های دانشگاه لرستان و مدیران گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را بیان کردند.   


۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰
۱۵۵۱ بازدید