اخبار

ضرورت پیگیری نمایندگان مجلس برای افزایش بودجه دانشگاه‌های لرستان

۱۴۰۰/۱۰/۲۷

 

 

دکتر مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد و چگنی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، دیدار و گفتگو کرد.

محور این دیدار و گفتگو که روز دوشنبه، 27 دی‌ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد تأکید دو طرف بر افزایش بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1401 و تلاش مجلس شورای اسلامی (نمایندگان) برای افزایش بودجه دانشگاه لرستان (با تأکید بر توجه هرچه بیشتر به دانشگاه‌های استان‌های کمتربرخوردار) بود.  

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این دیدار، تشریح کرد:

1ـ دانشگاه لرستان به عنوان دانشگاه مادر و دانشگاه معین استان لرستان دارای ظرفیت‌های مختلف و متنوعی در جهت کمک به پیشرفت استان لرستان است.

2ـ در زمینه ارتباط دانشگاه با جامعه این ضعف جدی وجود دارد که بخش‌هایی از جامعه که دارای مسائل و مشکلات هستند به اندازه کافی حاضر نیستند از دانشگاه بخواهند که به عنوان یک طبیب، راهکار ارائه دهد و از طرف دیگر هم دانشگاه باید خودش را بیشتر از گذشته در این زمینه، توانمند کند.

3ـ از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، تقاضا داریم با اصلاح برخی قوانین این بستر را فراهم کنند که بخش دولتی و بخش غیردولتی، علاج مشکلات و مسائل خود را از دانشگاه بخواهند.

4ـ این موضوع که بودجه‌های پژوهشی هر سازمانی در اختیار خود آن سازمان قرار می‌گیرد به نظر می‌رسد بهتر است اصلاح شود و بودجه‌های پژوهشی و تحقیقات کاربردی سازمان‌ها و ادارات در مسیر رفع مشکلات در اختیار نظام دانشگاهی قرار بگیرد و سازمان‌ها و ادارات و نهادها، برای کسب دانش در جهت رفع مشکلات از دانشگاه‌ها، راهکارهای علمی بخواهند و نظام دانشگاهی به عنوان مرکز اصلی و مرجع تحقیق و پژوهش‌های کاربردی باشد.  

5ـ ما این توقع را از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نمایندگان محترم استان لرستان داریم که در جهت افزایش بودجه‌های لازم برای ارتقای زیرساخت‌های متعدد نظام آموزش عالی استان لرستان، تلاش‌های خود را مضاعف کنند. دانشگاه‌های استان‌های کمتربرخوردار در این زمینه نیازمند نگاه ویژه‌ی مجلس شورای اسلامی هستند.

6ـ برای اینکه بین نظام آموزش عالی و بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، گردشگری، اجرایی و ... ارتباط مستمر و متداوم وجود داشته باشد هم نیازمند اصلاح برخی قوانین توسط مجلس شورای اسلامی و هم نیازمند برخی اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی هستیم.  

دکتر مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد و چگنی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این نشست اعلام آمادگی کرد که تلاش‌های خود را برای ارتقای بودجه‌ی دانشگاه لرستان به عنوان دانشگاه مادر استان، افزایش دهد.

وی توضیح داد:

1ـ خوشبختانه دکتر نظری، یک نیروی انقلابی، دلسوز و توانمند است و ما این آمادگی را داریم که در حوزه اختیارات مجلس، براساس تحلیل‌های دقیق آماری، مطالبه‌گری کنیم که بودجه دانشگاه لرستان، برای سال 1401 افزایش پیدا کند.

2ـ مردم استان لرستان همواره مردمی ولایت‌مدار و مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند و شایسته نیست که استان لرستان، نرخ بیکاری بالای و محرومیت، داشته باشد.

3ـ در بحث افزایش بودجه‌های استان کمتربرخوردار لرستان، اقدامات خوبی توسط مجلس صورت گرفته است اما ما باید تلاش‌ها را افزایش بدهیم.

4ـ ما باید با رویکرد مقایسه بودجه‌های دانشگاه‌های استان لرستان با دانشگاه‌های استان‌های همجوار براساس آمارهای دقیق، تلاش کنیم در سطح کلان و نظام بودجه‌ریزی، موضوع زیرساخت‌های دانشگاهی استان لرستان، گسترش و ارتقاء پیدا کنند.



۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰
۱۶۷۳ بازدید