اخبار

تکریم خانواده‌های معظم شهدا یک افتخار معنوی و فرهنگی است

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

 

 

سیزدهم جمادی‌الثانی (26 دی‌ماه)، مصادف با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهداست.

به همین مناسبت، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، دکتر علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان، دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان (دکتر فاطمه احمدی و حسن صالحی‌راد) و حجت‌الاسلام و المسلمین مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان لرستان، با حضور در منزل دو خانواده‌ی معظم شهید دانشجو، از این دو خانواده، تجلیل کردند:

الف ـ خانواده معظم شهید سرافراز دانشجو؛ شهید علی‌عباس حسین‌پور.

ب ـ خانواده معظم شهیده سرافراز دانشجو: شهیده عذرا هوشمند‌بیرانوند.

هر کدام از این خانواده‌های معظم شهیدان، دو شهید تقدیم انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور کرده‌اند.

خانواده‌های معظم شهدا بر ادامه راه شهیدان در صیانت از انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی، تمامیت ارضی کشور و استقلال کشور، تأکید کردند.

برخی مهم‌ترین موضوعات مطرح شده توسط دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این دیدار:

1ـ تکریم خانواده‌های معظم شهدای سرافراز، یک وظیفه همیشگی برای همه ماست و حضور در منازل خانواده‌های معظم شهدا یک افتخار دینی، معنوی و فرهنگی است.

2ـ صبر و پایداری حضرت ام‌البنین (س) که چهار فرزندش در راه اسلام شهید شدند الگویی بی‌نظیر از «تربیت اسلامی» است.

3ـ این نکته مورد تأکید است که خاطراتی که از زندگی شهدا بیان می‌ّشود باید ثبت، ضبط و مستندسازی شوند و ما بتوانیم یک مجموعه ارزشمند و غنی درباره زندگی شهیدان سرافراز استان لرستان از جمله شهدای دانشجوی استان، داشته باشیم و اینگونه مجموعه‌ها برای آیندگان، سرمایه‌های ارزشمند معنوی و تاریخی خواهند شد.

 فعالیت‌های مربوط به تببین راه شهیدان سرافراز، باید با تأکید بر انتقال به نسل جوان و دانشجو،متنوع‌تر، گسترده‌تر و اثرگذارتر شوند.

5ـ براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به‌زودی یک بخش ویژه گرامیداشت مقام 110 شهید دانشجوی استان لرستان توسط واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان در صفحه‌ی اصلی تارنمای دانشگاه لرستان، ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز در این دیدار، تشریح کرد:

1ـ تکریم خانواده‌های معظم شهدا، خودش یک افتخار بزرگ است که نصیب ما شده است و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز، کمتر از شهادت نیست.

2ـ نگاه به زندگی‌نامه شهیدان سرافراز نشان می‌دهد آنها چقدر انسان‌های الهی، معنوی و بزرگی بودند که دست از هر آنچه تعلفات دنیوی است کشیدند و به خاطر دفاع از انقلاب و اسلام، جان خود را ایثار کردند.

3ـ همه ما در هر جایگاهی که هستیم مدیون خون شهدای سرافراز هستیم و رسالت داریم همیشه به یاد شهدا باشیم و خانواده‌های معظم شهیدان را مورد تکریم قرار بدهیم.

متولی این برنامه: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان.

تهیه خبر و عکس: اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان.  



۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰
۱۵۸۴ بازدید