اخبار

تقویت همکاری‌ها و تعاملات برون دانشگاهی براساس مسئله‌محوری

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

 

 

نشست مشترک دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و امیرحسین ابراهیمی، دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی کوهدشت با تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه برگزار شد.

این نشست، روز یکشنبه، 26 دی‌ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد و بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در نشست با تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه صورت گرفت و موضوعات مختلف، مطرح شد؛ از جمله:

1ـ نوع همکاری‌های دوجانبه بایستی با رویکرد مسئله‌محوری و متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف شهرستان کوهدشت باشد.

2ـ برای افزایش سطح همکاری‌های مشترک می‌بایست کارگروه‌های تخصصی تشکیل شود و در این کارگروه‌ها، اعضای هیئت علمی، متخصصان و پژوهشگران دانشگاه لرستان متناسب با گروه آموزشی مربوطه، حضور و مشارکت داشته باشند.

3ـ نقش دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان باتوجه به وجود انواع ظرفیت‌های کشاورزی، باغداری، زراغت و دامپروری در شهرستان کوهدشت، بایستی یک نقش پیشتاز در گسترش همکاری‌های دوجانبه باشد.

4ـ ماهیت گسترش همکاری‌های دوجانبه باید به گونه‌ای باشد که برای هر دو طرف، دستاورد و آورده داشته باشد؛ هم بنیاد علوی کوهدشت، از ظرفیت‌های دانشگاه لرستان بهره‌مند شود و هم دانشگاه لرستان، دستاوردها و آورده‌هایی از این همکاری، به‌دست آورد.

5ـ مقوله‌ی آموزش‌های به‌روز برای کشاورزان،‌ باغداران و دامداران شهرستان کوهدشت براساس پروژه‌های مشترک، تقویت شده و گسترش یابد.

6ـ در بخش دامداری و دامپروری بایستی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشکده دامپزشکی و بیمارستان تخصصی دامپزشکی دانشگاه لرستان استفاده شود.

7ـ می‌بایست نقش دانشکده‌های مختلف دانشگاه لرستان در تعاملات و ارتباطات بین دانشگاه با جامعه و صنعت، افزایش یابد.

8ـ نوع همکاری‌های دوجانبه به گونه‌ای باشند که سطح مهارت‌افزایی کاربردی دانشجویان دانشگاه لرستان نیز ارتقاء یابد و دانشجویان در بخشی از پروژه‌ها مشارکت داشته باشند (باتوجه به حضور برخی مدیران شرکت‌های کارآفرینی مبتنی بر مشارکت دانشجویان در نشست مذکور).

گفتنی است نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی کوهدشت از زیرمجموعه‌های کاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران است.

بنیاد علوی در استان لرستان در دو شهرستان الیگودرز و کوهدشت، فعالیت دارد.

چندی پیش نیز نشست دیگری با رویکرد گسترش همکاری‌ها و تعاملات کاربردی دوجانبه، بین دکتر امین جایدری، سرپرست دانشکده دامپزشکی و مدیران بنیاد علوی کوهدشت برگزار شد.

در نشست مذکور، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دکتر علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان، دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر سعید محمدزاده، سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر امین جایدری، سرپرست دانشکده دامپزشکی دانشگاه، دکتر امین طاهری‌گراوند، رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت، میثاق حیدری، سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه و برخی فعالان کارآفرینی دانشجویی نیز حضور داشتند.


 


۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰
۱۵۵۴ بازدید