اخبار

اهمیت فناوری اطلاعات در ارتقای توانمندی‌های دانشگاه

۱۴۰۰/۱۰/۲۵

 

 

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان از بخش‌های مختلف واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان بازدید و با مدیر و کارشناسان این واحد گفتگو کرد.

در این بازدید که شنبه، 25 دی‌ماه انجام شد دکتر محمدباقر دولتشاهی، مدیر واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان خطاب به سرپرست دانشگاه لرستان، ارائه کرد.

متخصصان و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان نیز هرکدام دیدگاه‌های خود را درباره راهکارهای تقویت و ارتقای زیرساخت‌های واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان، بیان کردند.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، ضمن تشکر از مدیریت و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان به خاطر زحمات و تلاش‌های مستمر کاری، بر نکاتی تأکید کرد؛ از جمله:

1_ اهمیت جایگاه فناوری اطلاعات به گونه‌ای است که در دوره‌ی فعلی با تدابیر مقام عالی وزارت علوم، جایگاه فناوری اطلاعات به یک معاونت در سطح وزارت علوم، ارتقاء یافته است.

2_ ضرورت دارد واحد فناوری اطلاعات دانشگاه نسبت به موضوع تحلیل‌های آماری دقیق از وضعیت موجود بخش‌های مختلف دانشگاه، اقدامات خود را تقویت کند.

3_ می‌بایست ارتباط بین واحد فناوری اطلاعات با گروه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی دانشگاه تقویت شود تا بتوان با رویکرد راهکارشناسی و مبتنی بر تحلیل‌های دقیق آماری، نسبت به رفع کمبودها و کاستی‌های درون‌سازمانی و استفاده از ظرفیت‌ گروه‌های آموزشی، اقدام کرد.

4_ با همکاری مشترک واحد فناوری اطلاعات و مرکز آپا دانشگاه لرستان، زیرساخت‌های امنیت شبکه در استان لرستان تقویت شوند (موضوعات مربوط به امنیت سایبری و پدافند غیرعامل سایبری).

5_ با همکاری مشترک واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان و اداره روابط عمومی دانشگاه، قابلیت‌های موجود در بخش‌های مختلف تارنمای رسمی دانشگاه لرستان در ابعاد مختلف با تأکید بر اضافه‌نمودن برخی آیتم‌های جدید و ... تقویت شده و ارتقاء پیدا کند.

6_ واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان از طرفیت‌ دانشجویانی که رشته تحصیلی آنها مرتبط با حوزه‌های کاری واحد فناوری اطلاعات است به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بیش از پیش، استفاده کند.

7_ واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان در ارائه راهکارهای تقویت درآمدزایی برای دانشگاه لرستان متناسب با تحلیل‌های دقیق از وضع موجود، مشارکت داشته باشد.

8_ تقویت ارتباط بین واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات برای ارتقای شاخص‌های مختلف اقتصاد دانش‌بنیان استان لرستان.

9ـ تبادل تجربیات و همکاری‌های مشترک بین واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان با واحدهای فناوری سایر دانشگاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای استان بیشتر شده و گسترش یابد. 

گفتنی است در این بازدید، دکتر محمد علیزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و میثاق حیدری، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان در امور بانوان و سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان حضور داشتند.

واحد فناوری اطلاعات از مجموعه‌های کاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، محسوب می‌شود.

  


۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰
۱۶۰۳ بازدید