اخبار

تقویت وحدت حوزه و دانشگاه با اندیشه‌ورزی مبتنی بر ارائه راهکار

۱۴۰۰/۱۰/۱۹

 

 

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین هادی گراوند، دبیر استانی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه، گفت:«حوزه و دانشگاه باید با گسترش همکاری‌های مشترک، بتوانند برای کمک به حکمرانی اسلامی، راهکار با رویکرد حل‌المسائلی ارائه کنند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، صبح یکشنبه،19 دی‌ماه، نشست مشترک دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان با حجت‌الاسلام و المسلمین هادی گراوند، دبیر استانی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه (استان لرستان) با هدف تقویت و گسترش همکاری‌های دوجانبه، در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

دکتر نظری در این نشست، توضیح داد:«موضوعاتی همچون رابطه علم و دین، عقل و دین و نقل و دین یا شبهاتی که در عرصه‌های مختلف فقهی، فلسفی و کلامی مطرح می‌شوند باید مورد توجه حوزه و دانشگاه باشند و در این عرصه‌ها، اندیشه‌ورزی با رویکرد پاسخگویی به مسائل، گسترش یابد».

وی تصریح کرد:«همچنین مسائل جدیدی که در جامعه ایجاد می‌شوند یا نظریات علمی جدید، بایستی مورد توجه دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه باشند و تلاش شود برای مسائل جدید جامعه، اندیشه‌ورزی مبتنی بر ارائه راهکار، صورت گیرد».

سرپرست دانشگاه لرستان اظهار داشت:«یکی از موضوعات مهم که بایستی بیش از پیش، مورد توجه دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه قرار گیرد بحث شیوه‌های آموزشی است که بایستی بر مبنای مشارکت اساتید، حوزویان، دانشجویان و طلاب باشد».

دکتر علی نظری، تشریح کرد:«یکی از شیوه‌های آموزشی حوزه، مباحثه درسی است؛ این سنت بسیار خوب یعنی روش مباحثه بایستی در محیط‌های دانشگاهی نیز اجرا شود؛ اینکه درباره موضوعات درسی، مباحثه و مشارکت دانشجویان صورت گیرد و تقویت شود».

دکتر نظری افزود:«علاوه بر دانشجویان، روش مباحثه علمی را که از روش‌های آموزشی حوزه است بایستی در بین اساتید دانشگاهی نیز ترویج کرد».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، ادامه داد:«در بحث روش‌های جدید پژوهش و موضوعات مرتبط با فناوری نیز بایستی حوزویان از تخصص و تجربیات دانشگاهیان استفاده کنند و بسیاری از موضوعات و مسائل دیگر که بایستی حوزه و دانشگاه به صورت مشترک، با همکاری همدیگر، برایشان اندیشه‌ورزی و راهکارشناسی کنند».

دکتر علی نظری، اظهار داشت:«یکی از موضوعات مهم که بایستی مورد توجه دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه قرار گیرد این است که از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه در استان لرستان با رویکرد رفع مسائل استان، استفاده شود».

وی تشریح کرد:«یکی از اقدامات مهم که باید انجام شود این است که یک تحقیق جامع صورت بگیرد درباره اینکه شیوه‌های آموزشی فعلی، تا چه سطحی کارآمد و اثرگذار هستند؟ و اگر نیاز به تغییرات است با همکاری مشترک نخبگان حوزه و دانشگاه، این تغییرات انجام شود».

تشکیل کارگروه‌های مختلف برای عینیت‌بخشی هرچه بیشتر به وحدت حوزه و دانشگاه

در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی گراوند، دبیر استانی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه گفت:«استان لرستان سومین استان در سطح کشور است که دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در آن تشکیل شد».

وی تشریح کرد:«خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، کارگروه‌های مختلفی ذیل دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در استان لرستان تشکیل شده است که در راستای عینیت‌بخشی هرچه بیشتر به وحدت حوزه و دانشگاه است».

حجت‌الاسلام و المسلمین گراوند تشریح کرد:«یکی از اقدامات انجام شده این است که علاوه بر شکل‌گیری کارگروه‌های مختلف، ارتباطات بین حوزه و دانشگاه فقط محدود به ارتباط اساتید حوزه و دانشگاه نشده است بلکه ارتباطات بین دانشجویان و طلاب نیز گسترش یافته است».

دبیر استانی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه توضیح داد:«دانشگاه لرستان به عنوان دانشگاه مادر در بین دانشگاه‌های استان محسوب می‌شود؛ به همین علت این نشست در راستای تقویت همکاری‌های دوجانبه و البته حمایت هرچه بیشتر دانشگاه لرستان از دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه تشکیل شد».

حجت‌الاسلام و المسلمین گراوند تصریح کرد:«توقع داریم از تیم مدیریتی دانشگاه لرستان که حمایت‌های بیشتری از دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه صورت بگیرد».

وی گفت:«ما باید با تقویت اقدامات دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه، بتوانیم اهداف مدنظر امامین انقلاب اسلامی را به صورت کامل محقق کنیم».

دبیر استانی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد:«خوشبختانه جناب آقای دکتر نظری، از اعضای فعال کارگروه‌های دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه است و امیدوارم در دوره مدیریت ایشان، همکاری‌های بین دبیرخانه و دانشگاه لرستان افزایش یابد».  

  

 


۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰
۹۹۵ بازدید