اخبار

یاد و خاطره شهدای والامقام برای همه ما زندگی‌ساز است

۱۴۰۰/۱۰/۱۶

 

 

شانزدهم دی‌ماه، سالروز شکل‌گیری حماسه هویزه توسط دانشجویان و به فرماندهی دانشجوی شهید، سیدحسین علم‌الهدی در سال 1359 است.

این روز به عنوان روز «شهدای دانشجو»، نام‌گذاری شده است.

همچنین تعداد 6 دانشجوی دانشگاه لرستان در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند و مکان‌های مختلفی در دانشگاه لرستان به نام این دانشجویان شهید، نام‌گذاری شده است.

در همین راستا، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان و سایر اعضای هیئت رئیسه دانشگاه لرستان، عصر روز پنجشنبه، 16 دی‌ماه، همزمان با «روز شهدای دانشجو»، در محل گلزار سه شهید والامقام گمنام دانشگاه لرستان حضور یافته و بار دیگر با آرمان‌های شهیدان والامقام، تجدید بیعت کردند.

هیئت رئیسه دانشگاه لرستان و جمعی از مدیران و کارکنان این دانشگاه با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان سرافراز اسلام، ادای احترام کردند و سالروز خلق حماسه بزرگ هویزه به دست دانشجویان و روز شهدای دانشجو را گرامی داشتند.

یاد و خاطره‌ی شهداء برای همه ما زندگی‌ساز است

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این آیین معنوی و فرهنگی، گفت:«روزهایی همچون روز شهدای دانشجو از جمله ایام‌الله هستند که همواره بایستی گرامی داشته شوند».

دکتر نظری تصریح کرد که گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای عزیز، برای همه ما، زندگی‌ساز است.

وی توضیح داد:«اگر شهیدی همچون شهید علم‌الهدی با تعداد دیگری از دانشجویان، دست به خلق حماسه هویزه می‌زند به این خاطر است که به آیندگان یادآوری کند که زیست شما همچون زیست و زندگی شهدا باشد؛ زیست علوی، زیستی است همانند زندگی شهیده اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و همگی باید تلاش کنیم راه شهداء را ادامه بدهیم».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان تشریح کرد که سبک زندگی شهداء برای همه ما دانشگاهیان شامل اعضای هیئت علمی، دانشجویان و یاوران علمی (کارکنان)، درس زندگی است.

سرپرست دانشگاه لرستان تبیین کرد:«بسیاری از شهدای سرافراز، در زمانی که در دوره‌ی نوجوانی و جوانی بودند و می‌توانستند از نظر مالی و مادی، زندگی خود را سامان بدهند در راه جهاد، دست از زندگی مادی کشیدند و جان خویش را برای دفاع از ارزش‌های اسلام، فدا کردند».

دکتر علی نظری تصریح کرد که برای زندگی حال و آينده‌ی ما، بایستی آرمان‌های شهداء، ملاک عمل قرار گیرد و در نهایت براساس تداوم راه شهیدان سرافراز به تمدن‌نوین اسلامی برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، یاد و خاطره تعداد 110 شهید دانشجوی استان و تعداد 6300 شهید استان لرستان را گرامی داشت.


 


۱۴۰۰/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰
۱۲۸۹ بازدید