اخبار

پیام سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان به مناسبت گرامیداشت روز شهدای دانشجو

۱۴۰۰/۱۰/۱۶

 

 

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در پیامی 16 دی‌ماه، روز شهدای دانشجو را گرامی داشت.

متن پیام سرپرست دانشگاه لرستان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَن يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُوْلَئكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيهْم مِّنَ النَّبِيِّنَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشهُّدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ وَ حَسُنَ أُوْلَئكَ رَفِيقًا*ذَالِكَ الْفَضْلُ مِنَ اللَّهِ وَ كَفَى‏ بِاللَّهِ عَلِيمًا*يَأَايهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ خُذُواْ حِذْرَكُمْ فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِيعًا*

و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، (در روز رستاخيز،) همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده؛ از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق‌هاى خوبى هستند. *اين موهبتى از ناحيه خداست و كافى است كه او (از حالِ بندگان و نيّات و اعمالشان) آگاه است.

اى كسانى كه ايمان آورده‌‏ايد! آمادگى خود را (در برابر دشمن) حفظ كنيد و در دسته‏‌هاى متعدّد يا به صورت دسته واحد، (طبق شرايط هر زمان و هر مكان) به سوى دشمن حركت نماييد (سوره نساء).

شانزدهم دی‌ماه سالروز شهادت شهدای دانشجو در کربلای هویزه، یادآور تجدید عهد یاران عاشورایی خمینی کبیر با آن عهد ازلی و مقتدای حسینی خویش و علمداری جوانان نخبه و فرهیخته این سرزمین در حماسه جهاد و شهادت است.

شهادت دانشجویان، به عنوان پیش قراولان سربلند این سرزمین،در مبارزه با استبداد و تجاوز نظام سلطه‌ی جهانی، نقطه‌ی عطفی در تاریخ جهاد و مقاومت ایران اسلامی است و قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی را از دانشگاه، به عنوان مبداء تحول و کانون انسان‌سازی و حرکت نخبگانی به رخ جهانیان کشیده است.

استان لرستان نام زرین 110 شهید دانشجو را بر تارک تاریخ پرحماسه و غیرت خود به افتخار، ماندگار داشته است و در گام دوم انقلاب اسلامی، به این الگوهای فرهنگ و حماسه و طایه‌داران پیشرفت و بالندگی کشور می‌بالد.

در این ایام متبرک به نام نورانی حضرت زهرای مرضیه (س) به روان پاک همه‌ی شهیدان، از سردار عزیز سپهبد حاج قاسم سلیمانی گرفته تا شهدای دانشجو به‌ویژه شهید سیدحسین علم‌الهدی و یاران عاشورایی‌اش درود می‌فرستیم و امیدواریم به برکت تلاش و جانفشانی‌ رهروان این راه سراسر افتخار، جمهوری اسلامی این میراث امام راحل عظیم الشأن و شهدای گرانقدر از صدر اسلام تاکنون،در اهداف بلند خویش تار سیدن به طلوع خورشید ولایت عظمی، پیروز شود.

موفقیت و سربلندی همه‌‌ی فرزندان دانشجوی خود را از درگاه الهی خواستارم.

علی نظری

سرپرست دانشگاه لرستان  



۱۴۰۰/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰
۸۷۸ بازدید