اخبار

حضرت فاطمه زهرا (س) کامل‌ترین الگو برای زنان است

۱۴۰۰/۱۰/۱۵

 

 

کارگاه آموزشی با موضوع زن، مادر، انسان‌سازی و جامعه‌پردازی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی در این کارگاه آموزشی که چهارشنبه، 15 دی‌ماه در سالن شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س)، گفت:«حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کامل همسرداری و مقام مادری است».

وی توضیح داد که براساس مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، مقام همسری و مادر شدن و تحکیم نهاد خانواده، از موضوعات بسیار مهم و زیربنایی است».

حجت‌الاسلام و المسلمین قدرتی، تشریح کرد:«در آموزه‌های دین اسلام شخصیت‌های زنی همچون حضرت آسیه (همسر فرعون)، حضرت مریم، حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت خدیجه و ... مقام بسیار بالایی دارند و از زنان الگو براساس ایمان و معرفت، محسوب می‌شوند».

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان تصریح کرد که براساس آموزه‌های دینی، مقام مادری باید مقام تربیت و معلمی باشد و اینجاست که نقش انسان‌سازی مادر یک نقش بسیار کلیدی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، توضیح داد:«حضرت فاطمه زهرا (س)، الگوی نقش مادری برای تربیت توحیدی فرزندان است؛ یعنی فرزندان براساس توحید و آموزه‌ها و احکام دینی، تربیت شوند که شأن و جایگاه واقعی مادر شدن در تعالیم دین اسلام است».

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان بیان کرد که شهدای والامقام تربیت یافته‌‌ی دینی مادران هستند و باعث افتخار کشور ماست که شهیدانی هرچند کم سن و سال همچون شهید لندی (دانش‌آموزی که در راه نجات جان چند زن به آتش زد و شهید شد) در دامن زنان و مادران، تربیت شده و می‌شوند.   

وی در بخش دیگری از سخنانش، درباره‌ی سیاست‌های استکبار جهانی برای کاهش فرزندآوری در سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی، سخن گفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین قدرتی اظهار داشت:«فرزندآوری از جمله مباحث مهم در دین اسلام است ولی دشمنان ایران اسلامی، دنبال ترویج فرهنگ کاهش فرزندآوری و کاهش رشد جمعیت هستند و طرح آنها، جمعیت‌زدایی از کشورها و در عین حال افزایش جمعیت کشورهای خودشان است».

حضرت فاطمه‌زهرا (س) الگوی کامل زنان است

در این کارگاه آموزشی، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان گفت:«مقام و جایگاه زن در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی) یک جایگاه انسان‌ساز است».

دکتر نظری، موضوع تربیت و انسان‌سازی از جمله موضوعات بسیار مهمی است که توسط زنان و مادران، انجام شده است و در قرآن کریم نیز یک سوره به نام سوره‌ی نساء نامگذاری شده است.

سرپرست دانشگاه لرستان توضیح داد:«زنان در انقلاب اسلامی ایران، مشارکت بالایی داشتند و بعد از پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های گوناگون، نقش اثرگذار داشته‌اند و بی‌تردید، زنان ایران اسلامی در رسیدن به تمدن‌ْسازی نوین اسلامی هم نقش‌آفرین هستند».  

دکتر علی نظری، اظهار داشت:« حضرت فاطمه زهرا (س) از نظر نقش مادری، همسرداری و مشارکت در امورات اجتماعی برای همه زنان الگوست و باید کوشش کرد ابعاد مختلف شخصیت این حضرت، بیش از پیش در جامعه، تبیین شود».

گفتنی است کارگاه آموزشی زن، مادر، انسان‌سازی و جامعه‌پردازی را امور بانوان و یاوران علمی دانشگاه لرستان و مدیریت بودجه، تشکیلات و تحول اداری دانشگاه با همکاری روابط عمومی دانشگاه برگزار کرد.


 


۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰
۱۵۷۶ بازدید