اخبار

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک برای ارتقای خدمات نظام آزمایشگاهی لرستان

۱۴۰۰/۱۰/۱۴

 

 

 

دکتر حسین حاتمی، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان گفت:«تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های آزمایشگاهی، بین آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان، منعقد شد».

دکتر حاتمی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان تشریح کرد:«در راستای توجه به افزایش ارتباطات و تعاملات علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و آزمایشگاهی، همکاری آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در قالب یک تفاهم‌نامه، گسترش می‌یابد تا براساس استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان لرستان، بتوان نظام آزمایشگاهی استان را بیشتر از گذشته، ارتقاء داد».

وی بیان کرد:«براساس تفاهم‌نامه‌ی مشترک، محققان، پژوهشگران و کارشناسان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، تجربیات کاری خود را با همدیگر به اشتراک می‌گذارند تا برآیند کار، ارائه خدمات مطلوب‌تر، گسترده‌تر و کیفی‌تر به پژوهشگران، متخصصان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان استان لرستان شود و استان لرستان بتواند توانمندی‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی خود را بیش از پیش، ارتقاء دهد».

رئیس آزماشگاه مرکزی دانشگاه لرستان توضیح داد که محققان، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان هر دو دانشگاه لرستان و علوم پزشکی استان می‌توانند براساس تخفیف در تعرفه‌های آزمایشگاهی، از هر دو آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان، استفاده کنند.

دکتر حسین حاتمی، اظهار داشت:«بخشی از سیاست‌های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این است که ارتباطات و تعاملات اثرگذار بین دانشگاهی در نظام دانشگاهی کشور تقویت شود و تفاهم‌نامه‌ی مشترک بین آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در همین راستاست و خروجی آن به طور حتم به نفع جامعه‌ی علمی استان است».

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان توضیح داد که تفاهم‌نامه مذکور به مرحله عملیاتی و قرارداد رسیده است و این قرارداد دوجانبه در حال اجراست. 

دکتر حاتمی تصریح کرد که این قرارداد باعث شده است که استفاده از تجهیزات مشترک دو آزمایشگاه کلید بخورد که خودش باعث عدم خرید تجهیزات هایتک شده است و به نوعی صرفه‌جویی مالی و استفاده از امکانات داخلی استان است. 

گفتنی است آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، در فهرست برترین آزمایشگاه‌های مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

همچنین، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان از جمله برترین آزمایشگاه‌های کشور براساس رتبه‌بندی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، زیرنظر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فعالیت می‌کند.

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان از جمله حوزه‌های کاری زیرنظر معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان محسوب می‌شود.  


 


۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰
۱۲۵۳ بازدید