اخبار

اتاق فکر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان تشکیل می‌شود

۱۴۰۰/۱۰/۱۴

 

 

نشست شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با حضور اعضاء در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان تشکیل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این نشست که سه‌شنبه، 14 دی‌ماه برگزار شد گفت:«شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان بایستی با تقویت شاخص‌های مختلف سبک زندگی اسلامی، ایرانی بتواند نقش راهبری مهم در زمینه ترویج هرچه بهتر آموزه‌های دینی در سطح دانشگاه داشته باشد».

وی بیان کرد:«فرهنگ و آموزه‌های قرآنی و دینی را می‌بایست با مشارکت دانشجویان و کارهای فرهنگی خلاقانه در سطح دانشگاه تقویت کرد».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان تصریح کرد:«براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فرهنگ یک موضوع بسیار مهم است و کارکرد شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در زمینه تقویت شاخص‌های فرهنگ دینی را بایستی ارتقاء داد».

اتاق فکر فرهنگی و اجتماعی تشکیل می‌شود

دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت:«اتاق فکر فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه لرستان با مشارکت اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان تشکیل می‌شود».

دکتر حیاتی تأکید کرد:«تشکیل اتاق فکر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در راستای افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه لرستان برای پیشبرد هرچه کیفی‌تر امورات و کارهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و انسجام‌بخشی به برنامه‌هاست».

وی توضیح داد که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان بایستی با انسجام هرچه بیشتر، در مسیر دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، پیش روند.

همچنین، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، خواستار این شد که برای تقویت انضباط مالی و هماهنگی و پیگیری هرچه بهتر و کارآمدتر بودجه‌ها و اعتبارات فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، «کارپرداز فرهنگی» تشکیل شود.

تأکید بر هماهنگی‌های فرابخشی

در این نشست، دکتر سیدحسام‌الدین حجازی، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان گفت:«برای انجام هرچه بهتر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌بایست همکاری‌های بین بخشی در بین واحدهای معاونت‌های مختلف دانشگاه لرستان را بیشتر کرد».

دکتر حجازی تصریح کرد که معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌های متعدد ساختاری و انسانی است که می‌بایست برای اثرگذاری هرچه بهتر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، از این ظرفیت‌ها برمبنای تقویت هماهنگی‌ها و همکاری‌های بین بخشی، بیشتر از گذشته استفاده شود.

وی توضیح داد:«کار و فعالیت فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و امثالهم، همگی اجزای بهم‌پیوسته‌ای هستند که برای موفقیت هرچه بهتر، بایستی به عنوان مجموعه بخش‌هایی دیده شوند که به صورت جزیره‌ای فعالیت نکنند بلکه بر اساس فضای همدلی و تقویت همکاری بین بخشی، خروجی فعالیت‌ها، کیفی‌تر شود».

گفتنی است در این نشست برنامه‌های پیشنهادی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.  

  

 


۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰
۱۴۵۶ بازدید