اخبار

حضور دانشگاهیان دانشگاه لرستان در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

۱۴۰۰/۱۰/۱۳

 

 

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و سایر دانشگاهیان دانشگاه لرستان در آیین بزرگداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مصلی الغدیر خرم‌آباد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد شرکت کردند.

این آیین، صبح روز دوشنبه، 13 دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید جهان اسلام با سخنرانی آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری، برگزار شد.

آیت‌الله مبلغی توضیح داد که شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فقط یک شخصیت برجسته در مدیریت و طراحی نظامی نبود بلکه علاوه بر ویژگی‌های بارز مدیریتی و فرماندهی، شخصیت دینی، الهی، اخلاقی در وجود ایشان، نمایان بود و این نشان می‌دهد سردار شهید سلیمانی در مسیر کمال و معنویت قرار داشت.

وی تشریح کرد:«جانفشانی‌های سردار شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم، باعث ایجاد امنیت در بخش‌های عمده‌ای از جهان اسلام شد و نه تنها ایران اسلامی، بلکه سایر ملت‌های مسلمان منطقه نیز مدیون مجاهدت‌های سردار دل‌ها هستند».

نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری، برگزاری برنامه‌ها و آیین‌های مختلف بزرگداشت مقام سردار رشید جهان اسلام را از جمله اقدامات خوب و شایسته برای پاسداشت یاد و خاطره این شهید بزرگ دانست.

آیت‌الله احمد مبلغی، تبیین و شناخت هرچه بیشتر ابعاد مختلف شخصیت سردار شهید سلیمانی به‌ویژه برای نسل جوان امروزی را یک موضوع مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست.


 


۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰
۱۰۷۵ بازدید