اخبار

علامه مصباح یزدی (ره) فقیه بصیر و مجاهد بود

۱۴۰۰/۱۰/۱۱

 

 

نشست تخصصی میراث فکری و اجتماعی علامه محمدتقی مصباح‌یزدی (ره) به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد و سخنرانان بر جایگاه مهم این مجتهد متفکر در ترویج آموزه‌های اسلام ناب، تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در نشست تخصصی میراث فکری و اجتماعی حضرت علامه‌محمدتقی مصباح یزدی (ره) که شنبه، 11 دی‌ماه در سالن اجتماعات شهید دانیالی (ساختمان شهید سلیمانی) سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد گفت:«تلاش و مجاهدت‌های علمی علامه محمدتقی مصباح‌یزدی(ره) در راه رسیدن به حیات طیبه بود؛ علامه مصباح‌یزدی (ره) یک مجتهد و حکیم در راه ترویج تعالیم دینی در جامعه بود و آموزه‌های ایشان برای همه ما راهگشاست».

سرپرست دانشگاه لرستان، این ایام را که ایام گرامیداشت شهادت سردار بزرگ جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی است گرامی داشت و شهید سلیمانی را مصداق بارز جهاد در راه دین دانست.

وی توضیح داد:«حضرت علامه محمدتقی مصباح‌یزدی (ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی، هر دو با روش‌های مختلف در مسیر بصیرت و ولایت‌مداری، جهاد کردند و به همین علت، این‌گونه شخصیت‌های بزرگ، هر دو برای ما مکتب‌ساز هستند».

دکتر علی نظری، تصریح کرد:«ما باید با الگوپذیری از زندگی و رفتار شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی و با تکیه بر اصل مترقی ولایت‌فقیه، مسیر رسیدن به حیات طیبه را طی کنیم».

آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره) مجاهد برای ترویج اسلام ناب بود

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد جعفری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی (ره) در این نشست تخصصی گفت:«حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره) پایه‌گذار علوم انسانی اسلامی بود».

وی توضیح داد:«سردار شهید سلیمانی، سردار جنگ سخت برای نبرد با دشمنان اسلام بود و حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره) هم سردار اندیشه و ترویج اسلام ناب محمدی بود».

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد:«هم سردار شهید سلیمانی و هم آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره) هر دو از مجاهدان بزرگ در عرصه‌های نبردهای سخت و نرم (اندیشه) بودند تا تعالیم اسلام ناب در جهان اسلام، ترویج شوند».

دکتر محمد جعفری تصریح کرد که حضرت علامه محمدتقی مصباح‌یزدی (ره)، یک فقیه بصیر بود و در راه روشنگری تعالیم ناب اسلام، مجاهدت‌های علمی برجسته‌ای کرد.

دکتر جعفری توضیح داد که حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی(ره) هیچ‌گونه ترسی از تهمت‌ها و اتهامات و هتاکی‌ها نداشت و با شجاعت و بصیرت، در مسیر حق‌گویی و حق‌طلبی با محوریت ولایتمداری، حرکت کرد.

وی تأکید کرد که میراث شاخص آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره)، مجاهدت مداوم و خستگی‌ناپذیر برای دفاع از دین است.

فقاهت و بصیرت هر دو همراه یکدیگر

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در این نشست تخصصی گفت:«شخصیت آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره) یک شخصیت همه‌جانبه از نظر عرفان، فقاهت و بصیرت بود».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، توضیح داد:«حضرت علامه مصباح‌یزدی (ره) همیشه در مسیر بصیرت و ولایتمداری حرکت کرد و اندیشه‌های روشنگرانه را آموزش می‌داد تا جامعه به دور از تفکرات مادی، انحرافی ، التقاطی و اندیشه‌های لیبرالی، در مسیر اسلام ناب و اصیل، حرکت کند».

وی تصریح کرد که نظام اندیشگی حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره)، دقیقاً نظام فکری و اندیشه‌ای اصیل اسلام است.  

اندیشه‌های فقیه مجاهد را به صورت کامل اجرا کنیم

علی تقوی، فرمانده قرارگاه فرهنگی، جهادی امام زین‌العابدین (ع) استان لرستان در این نشست تخصصی گفت:«وظیفه همه ماست که همواره یاد و خاطره علامه مصباح‌یزدی (ره) را گرامی داشته و شناخت هرچه بیشتر و بهتری از اندیشه‌های این فقیه مجاهد داشته باشیم و تلاش کنیم اندیشه‌های آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره) در همه عرصه‌ها به صورت کامل اجرا شود».

تقوی توضیح داد:«رویکرد دشمنان انقلاب اسلامی این است که اندیشه‌های بزرگ و ناب اسلامی به فراموشی سپرده شود و در مقابل وظیفه ماست که مدافع اسلام ناب براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) باشیم که توجه به محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم در این راستا، بسیار مهم است».

وی تصریح کرد:«اندیشه‌های حضرت علامه محمدتقی مصباح‌یزدی (ره)، بیش از پیش بایستی برای نسل جوان و دانشجو، تبیین شده تا اندیشه‌های این فقیه مجاهد به جوانان منتقل شود».

گفتنی است حضرت علامه محمدتقی مصباح‌یزدی (ره)، فقیه مجاهد در سال 1313 متولد و 12 دی‌ماه 1399 بعد از یک عمر مجاهدت علمی، به دیدار حق شتافت.


 


۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰
۱۳۶۹ بازدید