اخبار

دانشگاه‌ها نقش مهمی در ترویج و گفتمان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند

۱۴۰۰/۱۰/۱۱

 

 

نشست مشترک دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رضا حقیان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان برای گسترش همکاری‌های دوجانبه، برگزار شد.

در این نشست که شنبه، 11 دی‌ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد بر تقویت فعالیت‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه لرستان، تأکید شد.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در این نشست در سخنانی، ذات انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب دینی و فرهنگی دانست که هدف نهایی آن تحقق کامل تمدن‌نوین اسلامی براساس رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی) است.

سرپرست دانشگاه لرستان توضیح داد که امر به معروف و نهی از منکر، برای تحقق کامل و نهادینه شدن ارزش‌های دینی و اخلاقی و انسانی در جامعه است و در این راه، دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که همکاری‌های خود با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان را به صورت روش‌مند و نظام‌مند، گسترش دهد.

دکتر نظری تشریح کرد:«براساس اندیشه حضرت امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی)، رسالت دانشگاه به معنی دانشگاه اسلامی، این است که نیروی انسانی متعهد و متخصص تربیت کند و این خودش، یکی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است؛ زیرا نیرویی که متعهد و متخصص باشد در مسیر ارزش‌های دینی و اخلاقی حرکت خواهد کرد».

وی تبیین کرد که آنچه در نظام اندیشه حضرت امام (ره) دارای اهمیت درباره‌ی نظام آموزش عالی است اینکه دانشگاه باید مبداء همه تحولات باشد و در این مسیر، ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی و ترویج فضایل اخلاقی در جامعه، بسیار اهمیت دارد.

سرپرست دانشگاه لرستان، نهادینگی فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر در همه سطوح جامعه را از جمله شاخص‌هایی دانست که برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی، ضرورت دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رضا حقیان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان نیز در این نشست بر این نکته تأکید کرد که امر به معروف و نهی از منکر در همه جنبه‌ها در جامعه باید ترویج و گفتمان‌سازی شود.

وی توضیح داد:«نقش دانشگاه‌ها در ترویج و گفتمان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌ویژه در سطح جوانان و دانشجویان، یک نقش بسیار مهم است».

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان بر گسترش همکاری‌های دوجانبه با نظام آموزش عالی استان لرستان از جمله دانشگاه لرستان، تأکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حقیان، نظام دانشگاهی را یکی از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت در جامعه دانست و تصریح کرد که در این راستا، ترویج فریضه‌های مهم و دینی امر به معروف و نهی از منکر در محیط‌های دانشگاهی، دارای اهمیت بالاست.

گفتنی است در این نشست، دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، میثاق حیدری، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان در امور یاوران علمی (کارکنان) و بانوان، حجت‌الاسلام و المسلمین یونس مهدوی‌نیا، معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان و روح‌انگیز جهان‌افروز، مسئول دفتر بانوان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان نیز حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را در رابطه با تقویت تلاش‌ها برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر، بیان کردند.


 


۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰
۱۰۲۸ بازدید