اخبار

مدرسه و دانشگاه دو رکن مهم نظام تعلیم و تربیت هستند

۱۴۰۰/۱۰/۰۸

 

 

نشست مشترک دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و دکتر امیر غفوری‌نژاد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان برای تقویت و گسترش‌ همکاری‌های دوجانبه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه لرستان در این نشست که روز چهارشنبه، 8 دی‌ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت:«کمک خیرین و نیکوکاران برای ساخت فضاهای آموزشی از جمله مدرسه و زیرساخت‌های فیزیکی دانشگاه‌ها از موضوعاتی است که براساس آموزه‌های دینی و اخلاقی است».

دکتر نظری تصریح کرد همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان بایستی در جهت افزایش مشارکت خیرین و نیکوکاران برای رفع کمبودهای آموزشی چه در سطح مدرسه و چه در سطح دانشگاه‌، تقویت شود.

سرپرست دانشگاه لرستان توضیح داد:«نقش نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی کشور در تعلیم و تربیت و رسیدن به تمدن‌سازی نوین اسلامی، یک نقش بسیار مهم است؛ به همین علت باید با تقویت همکاری‌های مشترک تلاش کرد کمبودها و نارسایی‌ها رفع شوند».

دکتر علی نظری، بیان کرد:«برای افزایش مشارکت مردم و نیکوکاران در کمک به ساخت فضاهای آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی بایستی اهمیت این موضوع را در جامعه گفتمان‌سازی کرد؛ به گونه‌ای که اهمیت نظام تعلیم و تربیت چه در سطح آموزش و پرورش و چه در سطح نظام آموزش عالی، بیشتر از گذشته برای جامعه، پررنگ شود».

وی تأکید کرد مدرسه و دانشگاه باید بتوانند موضوع کمک کردن به دیگران و مشارکت اجتماعی مردم در کارهای خیر و نیکو را به عنوان یک گفتمان عمومی فراگیر، در جامعه نهادینه کنند.

سرپرست دانشگاه لرستان تشریح کرد نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی کشور، مصرف‌کننده نیستند بلکه برای جامعه، آورده‌های مهم علمی، فرهنگی و آموزشی دارند.

در این نشست، دکتر امیر غفوری‌نژاد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان توضیح داد که خوشبختانه خیرین مدرسه‌ساز، فعالیت‌های اثرگذار و ماندگاری برای خدمت به نظام آموزشی کشور و استان داشته‌اند و البته بایستی با گسترش همکاری بین دانشگاه و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان، مشارکت برای ساخت فضاهای آموزشی استان را افزایش داد.

دکتر غفوری‌نژاد تصریح کرد که نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی به عنوان ارکان مهم تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد برای کشور دو بال مهم پیشرفت کشور هستند و به همین علت می‌بایست از همه ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های قوی نظام دانشگاهی استان برای تقویت زیرساخت‌های آموزشی استان استفاده کرد.

وی تصریح کرد:«باید تلاش کرد سازمان‌ها، تشکل‌ها و مجمع‌های خیرین نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی را در کشور تقویت کرد و همکاری بین این دو بخش را گسترش داد».

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان اعلام کرد این سازمان آمادگی کامل دارد همکاری‌های دوجانبه خود را با دانشگاه لرستان افزایش بدهد.

گفتنی است در این نشست، حمیدرضا رضاییان، معاون اجرایی، مرتضی خرم‌آبادی، مسئول مشارکت‌ها، محمدناصر صادقی، مسئول حراست و حمیدرضا احمدی، کمک کارپرداز اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان نیز حضور داشتند.  


 


۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰
۱۶۲۷ بازدید