اخبار

بصیرت و شجاعت مردم؛ عامل اصلی شکست فتنه‌ها و انحرافات

۱۴۰۰/۱۰/۰۷

 

 

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در نشست هم‌اندیشی بازخوانی حماسه 9 دی، گفت:«داشتن بصیرت باید همراه با شجاعت باشد و الگوی رفتار حضرت فاطمه الزهرا (س) مصداق کامل بصیرت همراه با شجاعت بود».

دکتر سیدمحمود هاشمی در این نشست که به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت)، به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد:«شهید حاج قاسم سلیمانی، هم بصیرت داشت و هم اخلاص و شجاعت و این خصوصیات بایستی برای همه ما الگو باشد».

دکتر هاشمی، توضیح داد:«در فتنه‌ها، فقط داشتن بصیرت کافی نیست بلکه باید شجاعت هم همراه با بصیرت باشد؛ هرکجا از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون، انحراف یا فتنه‌ای رخ داده است به علت بی‌بصیرتی بوده است».

وی تصریح کرد:«فتنه 88 که یک فتنه گسترده بود با حماسه بزرگ 9 دی برچیده شد و علت آن، بصیرت و شجاعت مردم انقلابی ایران اسلامی بود؛ فتنه 96 هم با بصیرت مردم، ناکام ماند؛ فتنه‌ها و انحرافات با بصیرت و شجاعت براساس اطاعت از ولی فقیه، همواره شکست خورده‌اند».

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور افزود:«زمان‌شناس بودن و تشخیص حق از باطل و اقدام به موقع از خصوصیات مفهوم بصیرت است که نمونه‌اش، الگوی رفتاری شهید حاج قاسم سلیمانی بود».

دکتر سیدمحمود هاشمی، بیان کرد:«اجرای کامل رهنمودهای مقام معظم رهبری در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها و تقویت فرهنگ مطالبه‌گری برای دفاع از مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، دقیقاً در مسیر بصیرت است».

دکتر هاشمی تصریح کرد:«یکی از پایه‌های اصلی تفکر بسیجی، داشتن بصیرت است که باید تلاش کنیم تفکر بسیجی در سطوح مختلف جامعه تقویت شود».

حماسه 9 دی، مصداق بصیرت نافذ و اثرگذار بود

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان در این نشست، گفت:«بصیرت در تعالیم دینی در همه عرصه‌ها از جمله زبان، نوشتار و حتی به کار بردن سلاح جنگی باید وجود داشته باشد».

دکتر نظری توضیح داد:«حماسه بزرگ 9 دی مصداق بارز بصیرت بود که مردم انقلابی ایران، آنرا را رقم زدند؛ بصیرت نافذ و اثرگذار، بصیرتی است همچون حماسه 9 دی که چشم فتنه را کور کرد».

رکن بصیرت، اطاعت از ولی فقیه به عنوان یک باور دینی و اعتقادی است

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در نشست هم‌اندیشی بازخوانی حماسه 9 دی، گفت:«فتنه و بصیرت، همواره در طول تاریخ بشریت از گذشته تاکنون وجود داشته و در آینده هم وجود خواهند داشت».

حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی‌کن‌کبود، توضیح داد:«اساس بصیرت، امامت و ولایت است و کسی که بصیرت دارد دقیقاً در مسیر امامت و ولایت حرکت می‌کند و مفهوم ولایت‌فقیه، فقط یک مفهوم سیاسی نیست؛ بلکه یک مفهوم عمیق دینی و اعتقادی است».

وی تشریح کرد:«بصیرت این است که ولایت فقیه را یک مفهوم اصیل دینی و اعتقادی بدانیم و آنرا را فقط محدود و منحصر به سیاست نکنیم؛ بصیرت این است که در مسیر ولی فقیه حرکت کنیم و دقیقاً به دنبال تحقق رهنمودهای ولایت فقیه باشیم».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان تصریح کرد که فتنه سال 88 با بصیرت مردم براساس ولایتمداری، خاموش و برچیده شد و دشمنان ایران اسلامی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل آنها در داخل کشور در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شکست خوردند.

گفتنی است در پایان این نشست از دکتر مصطفی بهرامی، تقدیر شد.

دکتر بهرامی، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و مربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان جمهوری اسلامی ایران است که در مسابقات اخیر پارالمپیک توکیو، ایران توانست مدال‌های متعدد ارزشمندی برای کشور در رشته دو و میدانی، کسب کند.

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان از دکتر مصطفی بهرامی به خاطر خدمت به کشور، تجلیل کرد.


 


۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰
۱۹۶۷ بازدید