اخبار

ازدواج و فرزندآوری از آموزه‌های دینی است

۱۴۰۰/۱۰/۰۱

 

 

دوره مجازی آموزشی فرزندآوری و رشد جمعیت با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین ندیمی، برگزار شد.

این دوره را شامگاه چهارشنبه، اول دی‌ماه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان، برگزار کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ندیمی، نایب رئیس ستاد راهبردی خانواده و جمعیت حوزه علمیه و معاون آموزش مجمع ملی فعالان جمعیت، از اهمیت ازدواج و نهاد خانواده در تعالیم دینی سخن گفت.

وی توضیح داد که در کشور در مقاطعی در زمینه‌ی فرزندآوری و رشد جمعیت دچار غفلت‌هایی شده‌ایم که این غفلت‌ها بایستی جبران شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ندیمی، تشریح کرد که از برنامه‌های نظام سلطه در جهان، کاهش جمعیت کشورهای دیگر از جمله کشورهای مسلمان است.

مؤسس مؤسسه اندیشه مسطور بیان کرد:«براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌بایستی همگی تلاش کنیم فرهنگ فرزندآوری و رشد جمعیت و ازدواج در جامعه تقویت و تحکیم شود».

وی تصریح کرد:«وضعیت فعلی وضعیت مناسبی نیست؛ زیرا اگر وضعیت تغییر نکند کشور به سوی پیری جمعیت خواهد رفت».

نایب‌رئیس ستاد راهبردی خانواده و جمعیت حوزه علمیه توضیح داد که درست است که مشکلات اقتصادی در جامعه ما وجود دارد و می‌تواند از دلایل کاهش فرزندآوری باشد اما ما نباید از عوامل فرهنگی و نوع نگرش‌ها غافل بشویم؛ ما باید فرهنگ و نگرش اسلامی را درباره‌‌ی تشکیل خانواده، ازدواج و فرزندآوری، در جامعه تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین ندیمی، تصریح کرد:«بدون شک باید قوانین حمایت از خانواده، ازدواج و فرزندآوری، به صورت کامل اجرا شوند و فرزندآوری خانواده‌ها مورد حمایت قرار گیرد».  

گفتنی است در این دوره آموزشی که به صورت مجازی برگزار شد حاضران در دوره، دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود را درباره موضوع فرزندآوری و رشد جمعیت، بیان کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ندیمی، به پرسش‌ها، پاسخ داد.


 


۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۰۰:۰۰
۸۲۲ بازدید