اخبار

شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س)؛ الگوی کامل تقوا، عبادت و ایثار

۱۴۰۰/۰۹/۲۷

 

 

هیئت آل یاسین دانشگاه لرستان، مراسم معنوی سوگواری ایام فاطمیه را در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار کرد.

در این مراسم معنوی که روز شنبه، 27 آذرماه و بعد از نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد دانشگاهیان دانشگاه لرستان به سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاضلی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در سخنانی، شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) را از جمله کامل‌ترین الگوها دانست.

وی تشریح کرد که زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد از جمله تقوا، عبادت، ولایت‌‌مداری، همسرداری و ایثارگری، برای همه ما یک الگوی کامل و جامع است؛ ایثار، فداکاری و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در راه دفاع از مبانی اصیل دینی، برای همه ما درس است.  

حجت‌الاسلام و المسلمین فاضلی، فرارسیدن 27 آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و توضیح داد که مفهوم وحدت در امت اسلامی براساس آموزه‌های قرآنی است و از هر سخن و رفتاری که مفهوم وحدت در بین مسلمانان را تضعیف کند باید پرهیز کرد.

وی تصریح کرد که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌ العالی)، همه وظیفه داریم همواره از وحدت در امت اسلامی و جامعه اسلامی، صیانت کنیم و وحدت حوزه و دانشگاه نیز در راستای مفهوم کلی وحدت در جهان اسلام است؛ زیرا تفرقه و اختلاف‌افکنی، باعث تضعیف قدرت مسلمانان می‌شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان تشریح کرد که نگاه به ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) و بزرگان دینی، خود گواه حقانیت آن‌هاست و ما هم وظیفه داریم در هر جایگاهی که هستیم در تقویت و ترویج مبانی و احکام دینی و الگوگیری از این بزرگان، کوشا باشیم.


 


۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰
۱۱۰۴ بازدید