اخبار

پرسش و پاسخ نیروهای شرکتی با هیئت رئیسه دانشگاه/ فصل تحول در مسیر عدالت سازمانی

۱۴۰۰/۰۹/۲۴

 

 

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در دومین نشست «فصل تحول» در دانشگاه لرستان که با حضور نیروهای شرکتی دانشگاه برگزار شد گفت:«برخی مشکلات مرتبط با مسائل صنفی و شغلی نیروهای شرکتی بایستی از طریق قانونگذاری یا تغییر برخی قوانین توسط مجلس شورای اسلامی رفع شوند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دومین نشست فصل تحول را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با موضوع پرسش و پاسخ نیروهای شرکتی دانشگاه لرستان با هیئت رئیسه دانشگاه در محل سالن اجتماعات شهید دانیالی واقع در ساختمان سردار شهید سلیمانی سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار کرد.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در این نشست که چهارشنبه، 24 آذرماه برگزار شد توضیح داد که همه تلاش خود را خواهد کرد تا حقوق و مطالبات مالی قانونی نیروهای شرکتی دانشگاه لرستان که از نیروهای زحمت‌کش دانشگاه هستند به موقع پرداخت شود.

وی تشریح کرد که در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، آنچه معیار و ملاک است قانون است و می‌بایست این وضعیت در سطح کلان و از طریق نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، پیگیری و دنبال شود.

سرپرست دانشگاه لرستان بیان کرد که چرایی ایجاد نیروهای شرکتی (نیروهای متعلق به شرکت پیمانکاری) این بوده است که دولت‌ها کوچک‌سازی و چابک‌سازی شوند اما به مرور زمان و به تدریج مشکلاتی در زمینه ساماندهی نیروهای انسانی ایجاد شده است و شخص خاصی هم در این زمینه مقصر نیست بلکه می‌بایست برخی ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و اداری، تغییر کنند و اصلاح شوند.

سرپرست دانشگاه لرستان تشریح کرد که نیروهای شرکتی دانشگاه لرستان هم از جمله اعضای زحمت‌کش خانواده‌ی دانشگاه لرستان هستند و بنده نیز در چارچوب قوانین، کوشش خواهم کرد از حقوق شغلی همه ارکان دانشگاه لرستان از جمله نیروهای شرکتی دفاع کنم و این نکته را هم به پیمانکاران مربوطه، گوشزد و یادآوری کرده‌ام.

دکتر نظری تصریح کرد که تلاش خواهم کرد در چارچوب قوانین و مقررات، احساس امنیت شغلی برای نیروهای شرکتی، ارتقاء یابد و در زمینه موضوعاتی همچون پرداخت منظم حقوق ماهانه، بیمه و... از طریق تقویت ساز و کارهای نظارت بر فعالیت‌های پیمانکاری، برخی نابسامانی‌های موجود رفع شوند.

گفتنی است صحبت‌های سرپرست دانشگاه لرستان درباره دفاع از حقوق شغلی نیروهای شرکتی دانشگاه لرستان با تشویق نیروهای شرکتی حاضر در نشست، همراه شد.

فصل تحول در راستای همدلی، مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی است ‌

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این نشست گفت:«هدف از برگزاری نشست‌های فصل تحول این است که موضوعات و مسائل (مطالبه‌گری) با مشارکت هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان به بحث و گفتگو گذاشته شود و ارتباط مستقیم بین بخش‌های مختلف دانشگاه لرستان با هیئت رئیسه دانشگاه، تقویت شود تا با فضای همدلی و هم‌افزایی، مشکلات رفع شوند».  

وی توضیح داد که در محیط کار، توجه به نظم و همچنین تعهد کاری و تقوا در کار، بسیار مهم است و همه در هر جایگاهی که در دانشگاه لرستان هستیم تلاش کنیم با توجه به متغیر تعهد کاری، وظایف محوله را بهترین شکل ممکن انجام بدهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی‌کن‌کبود تشریح کرد که رویکرد نهاد این است که همه بخش‌های دانشگاه لرستان در برنامه‌های متنوع و مختلف مشارکت داشته باشند و در این مسیر، فعالیت‌های مسجدمحور هم در دانشگاه گسترش یابند.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود تصریح کرد که جناب آقای دکتر نظری، سرپرست محترم دانشگاه لرستان از روزی که به کار مشغول شده‌اند تلاش کرده‌اند از حقوق نیروهای زحمت‌کش شرکتی دانشگاه دفاع کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان تشریح کرد که نهاد رسالت حمایت، نظارت و هدایت است و در این مسیر از همه نیروهای زحمت‌کش دانشگاه لرستان به‌ویژه نیروهای کارآمدتر، حمایت می‌کند.

برخی مهم‌ترین مطالبات نیروهای شرکتی

گفتنی است در این نشست، نمایندگان نیروهای شرکتی دانشگاه لرستان، برخی مهم‌ترین مشکلات و مطالبات صنفی و شغلی خود را بیان کردند.

از جمله اینکه:

1_ نظام طبقه‌بندی مشاغل برای نیروهای شرکتی کشور اجرا شود.

2_ نیروهای شرکتی، امنیت شغلی پایدار مالی ندارند و حقوق آن‌ها گاهی اوقات به صورت نامنظم از طرف پیمانکار مربوطه، پرداخت می‌شود.

3_ تبدیل وضعیت از نیروی شرکتی به نیروی قراردادی از جمله مطالبات نیروهای شرکتی کشور است که توقع است از طریق مجلس و دولت، محقق شود.

4_ موضوع اضافه‌کار بایستی براساس سطح و میزان کار نیروهای شرکتی از طرف پیمانکار مربوطه به نیروهای شرکتی تعلق بگیرد.

5_ حق بیمه تأمین اجتماعی نیروهای شرکتی باید به صورت منظم از طرف پیمانکار پرداخت شود و در این زمینه نارسایی وجود نداشته باشد.

6_ نیروهای شرکتی باید یک شورای منسجم تحت عنوان شورای کارگری داشته باشند تا بتوانند از مجاری قانونی، حقوق صنفی و شغلی آن‌ها را پیگیری کند.

7_ پاداش‌ها، حق سنوات، حق لباس و عیدی نیروهای شرکتی باید به موقع و بدون تأخیر از طرف پیمانکار، پرداخت شود.

 


۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰
۲۰۳۳ بازدید