اخبار

پایان سفر رئیس‌جمهور به لرستان/ دانشگاه لرستان؛ میزبانی شایسته برای نشست‌های مختلف رئیس‌جمهور

۱۴۰۰/۰۹/۲۰

 

 

دانشگاه لرستان، روز جمعه، 19 آذرماه، میزبان جلسات و نشست‌های مختلف آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور بود.

رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در ادامه سفرهای استانی و دیدارهای مردمی، روز جمعه، 19 آذرماه وارد استان لرستان و خرم‌آباد شدند و با اقشار مختلف مردم، دیدار و گفتگو کردند.

در همین راستا، دانشگاه لرستان، میزبان برخی نشست‌های رئیس‌جمهور در این سفر بود. 

نشست جمعی از کشاورزان و دامداران استان لرستان با رئیس‌جمهور در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان (دانشکده‌های مدیریت و اقتصاد، ادبیات و علوم انسانی) برگزار شد و رئیس‌جمهور، ضمن شنیدن دیدگاه‌های نمایندگان کشاورزان بر حمایت از اقتصاد روستا و قشر تولید‌کننده‌ی کشاورز و دامدار، تأکید کرد.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد که روستا باید دارای یک اقتصاد درآمدزا و پویا باشد تا شاهد مهاجرت از روستا به شهر نباشیم. کشاورز و دامدار باید کاملاً ببیند که دولت حامی اوست و تولید را حمایت می‌کند. 

نشست نخبگان، علما، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم نیز در ساختمان سردار شهید سلیمانی (ساختمان مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان) برگزار شد و رئیس‌جمهور از نزدیک با اقشار مختلف مردم، گفتگو کرد.

همچنین نشست شورای اداری استان لرستان با حضور رئیس‌جمهور، استاندار لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان، فرمانداران، مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی استان لرستان و ... در ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد.

رئیس‌جمهور در این نشست‌ها، بر برنامه‌ریزی عینی و دقیق برای کاهش درد و رنج بیکاری در استان لرستان تأکید کرد.

همچنین، به استاندار لرستان دستور داد پروژه‌هایی راکد همچون احداث سد گاوشمار را به سرعت آغاز کند و بر تکمیل سدهای نیمه‌تمام استان تأکید کرد. 

دکتر آیت‌الله رئیسی در این نشست‌ها درباره انتصابات مدیریتی هم توضیح داد که از هر نیرویی که کارآمد است باید استفاده کرد اما از بانیان وضع موجود در مدیریت‌ها نباید استفاده شود.

رئیس‌جمهور بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تأکید کرد و توضیح داد که به اندازه 50 سال پروژه‌ی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد.

توجه به ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان لرستان همچون اقتصاد گردشگری، مدیریت صحیح منابع آب استان در جهت رونق کشاورزی و برنامه‌ریزی برای خروج از رکود فعالیت برخی صنایع نیمه‌تعطیل و تعطیل استان از دیگر تأکیدات و دستورات رئیس‌جمهور به وزیران و مقامات استانی از جمله استاندار لرستان بود.

همچنین رئیس‌جمهور از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به عنوان یک ظرفیت نخبگانی نام برد که می‌بایست همچون اتاق‌های فکر علمی، به مدیریت‌ها در جهت کاهش مشکلات استان لرستان، کمک کنند.  

عکس‌ها: خبرگزاری‌های ایرنا، تسنیم، برنا. 



۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰
۱۸۵۵ بازدید