اخبار

سرپرست دانشگاه لرستان: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی به درستی محیط پیرامون را درک و به درستی تصمیم‌گیری می‌کند

۱۴۰۰/۰۹/۱۶

 

 

سرپرست دانشگاه لرستان در جمع دانشجویان دانشگاه لرستان گفت:«روز دانشجو، یادآور این است که دانشجو، محیط پیرامون خود را به درستی درک و به درستی، تصمیم‌گیری می‌کند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در آیین گرامیداشت روز دانشجو که سه‌شنبه، 16 آذرماه در سالن شهید شکوهی دانشگاه لرستان با حضور دانشجویان برگزار شد توضیح داد:«دانشجوی انقلابی، دانشجویی است که در تراز انقلاب اسلامی و تمدن‌ساز است».

دکتر نظری، بیان کرد:«دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، دانشجویی است که محیط پیرامون خود را به درستی تحلیل می‌کند و با رویکرد مسئله‌شناسی، به دنبال رفع مشکلات جامعه است؛ دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، دانشجویی است که اساس بینش خود را از آموزه‌های قرآن کریم کسب کرده است و در برابر دشمنان، ایستادگی و پایداری می‌کند».

وی، ادامه داد:«دشمنان، همیشه دنبال طراحی و اجرای انواع نقشه‌ها برای ضربه‌زدن به کشور بوده‌اند؛ از جمله تحریم‌ها از ابزارهای دشمن است و دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، به صورت عاقلانه، خردورزانه و مبتنی بر امید و پویایی، به دنبال نوآوری است و مبتکر است و در برابر دشمن، اهل ایستادگی است؛دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، دانشجویی است که نقش اثرگذاری در تمدن‌سازی اسلامی دارد».

گفتنی است در این آیین با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد از فعالان برگزیده دانشجویی دانشگاه لرستان تقدیر شد.

آیین گرامیداشت روز دانشجو را معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان به صورت حضوری و مجازی برگزار کرد.

در بخش دیگری از این آیین، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و معاونان دانشگاه به پرسش‌های دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان پاسخ دادند.

همچنین، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان نیز دیدگاه‌های مختلف خود را با رویکرد مطالبه‌گری، بیان کردند.  

یادآوری می‌شود در 16 آذرماه سال 1332 با اعتراض دانشجویان به سفر معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا به ایران، سه دانشجوی دانشگاه تهران به نام‌های احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا، در راه مبارزه با استعمار و رژیم دیکتاتوری پهلوی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

16 آذرماه در تقویم به نام روز دانشجو نام‌گذاری شده است.  

  

 


۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۰۰:۰۰
۱۱۲۹ بازدید