اخبار

دیدار معاون وزیر علوم با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد

۱۴۰۰/۰۹/۰۹

 

 

دکتر علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که شامگاه سه‌شنبه، 9 آذرماه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد صورت گرفت دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در این دیدار گفت:«همان‌طوری که حضرت امام (ره) فرموده‌اند دانشگاه باید مبداء تحولات باشد؛ برای تحقق این مهم، نقش دانشمندان تربیت شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، یک نقش بسیار مهم است؛ دانشمندان و نخبگانی که پایبند به ارزش‌های دینی و معنوی باشند».

وی توضیح داد:«دانشگاه، محلی است که علم و دین هر دو باید همراه هم باشند و دانشگاه‌ها می‌بایست همواره نیروهایی متعهد، متدین، صبور،‌توانمند، متخصص و پایبند به ارزش‌های دینی، تربیت کنند تا دانشگاه بتواند بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقش اثرگذاری در جامعه برای رفع مشکلات ایفاء کند».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، اظهار امیدواری کرد سفر کاری دکتر علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، بتواند برای رفع برخی مشکلات دانشگاه لرستان، ثمربخش باشد.

وی تصریح کرد:«می‌بایست برخی رویه‌های نادرست اداری و مالی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اصلاح شوند و امیدوارم جناب دکتر خطیبی بتواند در این زمینه، موفق عمل کند».

دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند و از نوآوری‌ها حمایت کنند  

دکتر خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار گفت:«دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور باید نقش آموزش کارآفرینی و حمایت از نوآوری‌ها را داشته باشند تا از میزان مشکلات استان‌ها کاسته شود؛ همچنین دانشگاه‌ها باید بتوانند میزان وابستگی خود به بودجه عمومی کشور را کاهش داده و درآمدهای اختصاصی را افزایش بدهند».

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در این دیدار گفت:«همواره رهنمودهای نماینده معزز ولی فقیه در استان لرستان، برای تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، راهگشاست و ایشان، خود، عضو جامعه‌ی دانشگاهی هستند».

همچنین، سرپرست دانشگاه لرستان، یک گزارش از وضعیت شاخص‌های مختلف دانشگاه لرستان ارائه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز اظهار امیدواری کرد سفر کاری معاون وزیر علوم به دانشگاه لرستان، نتایج مثبتی برای رفع برخی مشکلات دانشگاه به دنبال داشته باشد.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود گفت:«رویکرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، همواره حمایت از نیروهای انسانی توانمند بوده است و همه بخش‌های دانشگاه می‌بایست از جناب آقای دکتر نظری که در منصب مدیریت دانشگاه لرستان قرار گرفته است در جهت پیشرفت همه‌جانبه‌ی شاخص‌های دانشگاه لرستان، حمایت کنند».

گفتنی است مراسم معارفه دکتر علی نظری به عنوان سرپرست دانشگاه لرستان، صبح روز سه‌شنبه، 9 آذرماه در سالن اجتماعات ساختمان سردار شهید سلیمانی (سایت مرکزی دانشگاه لرستان) با حضور دکتر علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از مقامات استانی، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه لرستان برگزار شد.


 


۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰
۱۸۰۱ بازدید