اخبار

نشست رئیس و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان با سرپرست دانشگاه

۱۴۰۰/۰۹/۰۶

 

 

نشست رئیس و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان با دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان برگزار شد.

این نشست، روز شنبه، ششم آذرماه در محل اتاق ریاست دانشکده علوم پایه برگزار شد.

در ابتدای نشست، دکتر مهرداد دادستانی، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، یک گزارش از تعداد اعضای هیئت علمی، تعداد دانشجو و وضعیت کلی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان خطاب به سرپرست دانشگاه ارائه کرد.

دکتر دادستانی، انتصاب دکتر علی نظری به عنوان سرپرست دانشگاه لرستان را تبریک گفت.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، به این موضوع اشاره کرد که نقش علوم پایه در توسعه‌یافتگی کشورها یک نقش بسیار مهم است.

وی توضیح داد که در رتبه‌بندی‌های معتبر از جمله رتبه‌بندی تایمز نیز جایگاه رشته‌های دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان یک جایگاه مهم است و دهه‌ها پیش، فعالیت دانشگاه لرستان در ابتدا، با رشته‌های علوم پایه شروع شد.

سپس، اعضای هیئت علمی حاضر در نشست، هر کدام دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود درباره برخی مشکلات آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، مالی و اداری دانشکده علوم پایه را با سرپرست دانشگاه لرستان درمیان گذاشتند.

در ادامه، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، ضمن سپاسگزاری از اعضای حاضر در نشست، به این نکته اشاره کرد که مشکلات موجود در دانشگاه لرستان بایستی برمبنای فضای همدلی و ارائه راهکارهای علمی و عملی، رفع شوند.

دکتر نظری توضیح داد:«ما باید تلاش کنیم در رفع مشکلات داخلی دانشگاه لرستان از نظرات و راهکارهای علمی و کاربردی اعضای محترم هیئت علمی دانشکده‌های مختلف از جمله دانشکده علوم پایه استفاده کنیم».

سرپرست دانشگاه لرستان تصریح کرد:«برای رفع مشکلات استان لرستان به عنوان یک استان کمتربرخوردار، می‌بایست نقش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه لرستان در جهت ارائه راهکارهای علمی با رویکرد حل‌المسائلی، افزایش یابد».

وی تشریح کرد:«همانگونه که حضرت امام (ره) فرموده‌اند دانشگاه، مبداء همه تحولات است و در همین راستا می‌بایست نقش دانشگاه با رویکرد انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی برای رفع مشکلات و مسائل استان، گسترش یابد».


 


۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰
۲۲۶۰ بازدید