اخبار

تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه‌های لرستان

۱۴۰۰/۰۸/۲۳

 

 

برنامه درس‌های اخلاق اسلامی و آیین تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه‌های استان لرستان با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، برگزار شد.

برنامه درس‌های اخلاق اسلامی و آیین تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه‌های استان لرستان، به مناسبت نکوداشت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها، ظهر روز یکشنبه، 23 آبان‌ماه در محل مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و مشارکت و همیاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان،مدیران دانشگاه‌های استان و فعالان قرآنی دانشگاه‌ها، برگزار شد.

در ابتدا، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، اقامه شد و سپس، برنامه‌ی درس‌های اخلاق اسلامی با سخنرانی دکتر شاهرخی، اجرا شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، ضمن گرامیداشت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها از کتاب قرآن به عنوان یک کتاب جامع الهی که برنامه‌محور است نام برد و تصریح کرد که فضای فرهنگی شهرها، دانشگاه‌ها و همه جامعه بایستی یک فضای کاملاً «قرآن‌محور» باشد.

وی توضیح داد که تجلیل از فعالان قرآنی یک حرکت خوب اجتماعی و فرهنگی است و بایستی در آینده هم تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی، تشریح کرد که می‌بایست برنامه‌های مختلف ترغیبی و تشویقی برای تشویق هرچه بیشتر جامعه به یادگیری قرآن کریم، افزایش یابد و همه ما تلاش کنیم در همه رفتارهایمان، کاملاً براساس آموزه‌های قرآنی و دینی، عمل کنیم.

وی تأکید کرد توسل جستن به آموزه‌های قرآنی و دینی، باعث سعادت جامعه می‌شود.

سپس، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در سخنانی، خواهان به راه افتادن نهضت قرآن‌آموزی در جامعه شد.

وی تصریح کرد همانگونه که نهضت سوادآموزی از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی ایران بوده است و این نهضت باعث ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در کشور شد بایستی یک نهضت قرآن‌آموزی هم در جامعه ایجاد شود تا آموزه‌ها و مفاهیم قرآن کریم، کاملاً در جامعه‌ی ما، نهادینه شود.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، اجرای آیین تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه‌های استان لرستان با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان را در راستای قدردانی از فعالان عرصه‌ی قرآن و عترت دانشگاه‌ها دانست که یک رسالت سنگین و ارزشمند را برعهده دارند.

گفتنی است در این آیین، علاوه بر تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه‌های استان لرستان از خانواده‌های ایشان هم تجلیل شد.

همچنین، از آن دسته از دانشگاهیان استان لرستان که در سال 1400 ازدواج کرده‌اند یا فرزندانشان ازدواج کرده‌اند، تقدیر صورت گرفت.

دانشگاهیانی نیز که در سال 1400 دارای فرزند شده‌اند تجلیل شدند.

روزهای یکشنبه در هر هفته، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در محل مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان اقامه می‌شود.

بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز برنامه درس‌های اخلاق اسلامی، اجرا می‌شود.

متولی این برنامه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان است.



۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰
۱۸۵۳ بازدید